Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší malý volkswagen od dob brouka: Space Up!

aktualizováno 
Přesně tak mluví o svém překvapení pro Tokijský autosalon Volkswagen. Variace na téma "malé levné auto pro celý svět", která měla premiéru před šesti týdny ve Frankfurtu, se jmenuje Space Up!

VW space up! | foto: Volkswagen

Druhý člen "Nové malé rodiny - New Small Family" Volkswagen má už o pár dveří víc.

"Světová premiéra studie Up! ve Frankfurtu posloužila jako úvodní test k ověření toho, jak bude ‚Nová malá rodina‘ v Evropě přijata. A výsledek tohoto testu byl více než příznivý," říká Ulrich Hackenberg, ředitel technického vývoje automobilky.

Vysvětluje, že druhý člen rodiny předvádí, jak důsledně lze využít každý milimetr prostoru a to vše zabalit do hezkého kabátu.

popisek NEPŘEHLÉDNĚTE
VOLKSWAGEN UP! - FRANKFURTSKÝ KONCEPT

Walter de Silva, šéfdesignér Volkswagenu, říká, že mikrobusovitý up!: "... využívá maximum prostoru poskytovaného nejmenší platformou."

Space Up! má nabídnout na půdorysu o délce 3,68 metru a šířce 1,63 metru prostor mnohem většího vozu. Koncepce vychází ve značné míře z umístění pohonu: "K prostředí ohleduplné zážehové, vznětové a elektrické agregáty budoucí rodiny Up! budou vždy umístěny v zádi - stejně jako to v minulosti bylo u brouka a u minibusu Bulli," píše se v prohlášení automobilky.

Space up! je přesně o 23 centimetrů delší než frankfurtský up!, rozvor zůstal na délce 2,56 metru. Oproti třídveřovému bráchovi narostl také o čtyři centimetry do výšky 1,54 m.

Mikromobil, který tvůrci prezentují jako kombík, má šest dveří. Na zádi totiž najdeme dvoukřídlé dveře, za které lze naložit 220 až 1005 litrů. Interiér je čtyřmístný, je lépe přístupný díky dveřím, které se křídlově otevírají proti sobě. Řada funkcí se ovládá prostřednictvím dotykové obrazovky s trojrozměrnou grafikou a bezdotykovými spínači.

Lavicové zadní sedadlo je vybaveno dvěma integrovanými dětskými sedačkami. Sedadla jsou vytvarována ze vzdušné pěny airflow, která se automaticky přizpůsobuje individuální anatomii. S výjimkou sedadla řidiče se všechna dají skládat, vyjímat a otáčet.

VW space up!VW space up!VW space up!



VW space up!VW space up!VW space up!



VW space up!VW space up!VW space up!



VW space up!VW space up!VW space up!



VW space up!VW space up!VW space up!



VW space up!VW space up!VW space up!



 


Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.