Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stáčené tachometry: nejvíc se podvádí u octavií, nejmíň u Korejců

  12:29aktualizováno  12:29
Podvodníci nejčastěji stáčejí tachometr u vozů Škoda Octavia, Fabia a Volkswagen Passat. Zájemce o koupi některé z těchto ojetin v Česku tak má nejméně 45procentní pravděpodobnost, že vůz bude mít uměle snížený počet ujetých kilometrů. U Octavie je tato pravděpodobnost dokonce 49 procent.
Ojeté vozy se průměrně stáčejí o 80 000 až 150 000 km. Ilustrační foto

Ojeté vozy se průměrně stáčejí o 80 000 až 150 000 km. Ilustrační foto | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Podle údajů společnosti Cebia jsou nejčastěji stáčenými značkami vedle Škody a Volkswagenu Audi, BMW, Ford a Renault. Naopak nejméně se stáčí tachometry u korejských značek Kia a Hyundai. Například u Hyundai mělo podle zjištění Cebie loni stočený tachometr 18 procent vozů i30 a u Kie 16 procent ojetin modelu Cee ́d.

Držitelem rekordu v počtu snížených kilometrů je Volkswagen Passat stočený o 500 000 km na 250 000 ujetých km. Kuriózní je i BMW, kde podvodník snížil počet kilometrů ze 431 000 na 43 100 km umazáním jedné nuly. Jiné BMW řady 7 bylo nabízeno s 229 215 km, přitom před rokem mělo najeto 690 000 km. Bylo tedy stočeno minimálně o 460 000 km.

Běžně jsou vozidla stáčena o 80 000 až 150 000 km. Celková míra ojetin se stočenými tachometry se pohybuje okolo 40 procent. Průměrná udávaná hodnota stavu kilometrů byla 142 000 km.

Prodej ojetých osobních aut na českém trhu v minulém roce vzrostl o šest procent na 660 000 vozů. Z toho 509 000 aut bylo koupeno v tuzemsku a zbytek tvořil individuální dovoz. Při průměrné ceně vozidla 196 000 Kč činil celkový objem trhu s ojetými vozidly téměř 130 miliard korun. Prodej nových osobních aut na českém trhu loni vzrostl o pětinu na rekordních 230 857 vozů.

Tabulka deseti modelů, kde zákazník nejčastěji narazí na stočený tachometr
ModelPodíl na trhu ojetých vozidel (procenta)Podíl stočených vozidel (procenta)
Škoda Octavia9,8049
Škoda Fabia7,2046
VW Passat3,4045
Audi A61,0044
BMW řada 31,6043
Ford Focus2,9043
Škoda Superb1,5042
Renault Scénic0,9042
VW Golf2,8042
Audi A41,1040
Zdroj: Cebia  
Autor:




Nejčtenější

Autobaterie
Tahák do auta: zapojení startovacích kabelů

Nízké teploty znamenají vyšší zátěž pro autobaterii. Ta se při krátké cestě městem nestihne pořádně dobít a problém je na světě. Jak byste měli správně oživit...  celý článek

Falešné Ferrari
VIDEO: Španělé odhalili dílnu na falešná ferrari

Španělská policie odhalila dílnu, která vyráběla padělky italských supersportů. Na pohled vcelku povedené kopie karoserií ferrari a lamborghini měly v útrobách...  celý článek

Projeli jsme padesátiletou motorku JAWA 250 Junior
Zážitek na celý život: zkusili jsme legendární Jawu Junák na okruhu

Letos slaví motocykl JAWA Junák, neboli JAWA 250 Junior, výročí 50 let. Vznikl v době, kdy se tato tradiční česká značka snažila držet krok se světovou...  celý článek

Jozef Kabaň
Tvůrce designu moderních Škodovek přestal pro značku existovat

Škoda 22. února oficiálně zahájila prodej modelu Kodiaq, auto šlo ovšem už dlouhé týdny dopředu objednávat. V tomto týdnu by se měly dostat vozy k prvním...  celý článek

Trabanty se do Československa oficiálně přestaly dovážet v polovině osmdesátých...
Otec trabantu: Co jsme měli dělat, když jsme neměli plech?

Winfried Sonntag začínal před válkou u Horchu, nakonec skončil jako zastupující šéf celého východoněmeckého autoprůmyslu. Pro německý Zeit vzpomínal nejen na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.