Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největším fešákem testu byl Peugeot 206

aktualizováno 
-
Jednoznačným vítězem srovnávacího testu z hlediska designu je Peugeot 206. Získat vavřínový věnec v této kategorii znamená půlku úspěchu, protože při výběru malého automobilu mají ženy čím dál větší slovo. A ženy kráse rozumějí. Francouzský vůz se vyznačuje velice výrazným charakterem, který se odráží nejen na karoserii, ale také v interiéru. Harmonie, s jakou jsou jejich tvary sladěny, je téměř dokonalá.

Pohled na všechny výrazové prostředky, které autu dávají patřičné charisma - přední světlomety, zadní mlhovka ve tvaru srdíčka, zadní sloupek a další -, dokazuje, že se konstruktéři a technologové uměli přizpůsobit designu. Interiér má kvalitně zpracovanou přístrojovou desku, jejíž hloubka spolu s výrazně skloněným čelním sklem působí příjemně sportovním a bezpečným dojmem. Ergonomie prostoru pro řidiče je více než uspokojivá, zvláště v partii kolen je místa víc než dost. Tuším, že z pohledu žen jsou daleko příjemnější ladné linie Peugeotu 206 než ostré hrany konkurentů, hlavně Škody Fabia a Fiatu Punto. Určitým kompromisem je konzervativní design Volkswagenu Polo - alespoň v exteriéru, neboť vnitřek poslední modernizace důkladně provětrala. Interiér pola je velice originální s množstvím atraktivních detailů. K těm patří třeba imbusovými šrouby přitažené kryty ciferníků rychloměru a otáčkoměru nebo tvarově atraktivní a zároveň praktická středová konzola, která v žádném směru nepřichází do kontaktu s řidičovým kolenem. Jenom materiály působí gumově. Na pohled futuristický dezén přístrojové desky a výplně dveří se jeví lacině. Zrovna u volkswagenu mě použití těchto materiálů překvapuje čekal bych je spíš v Seatu Ibiza. Nový design přední masky a nárazníku vytváří optický dojem, že jde o podstatně větší vůz. Bohužel, platí to jen zpředu, zatímco boční pohled prozrazuje, že tvarování přední části je opticky příliš mohutné a těžké ve srovnání s drobněji působící zádí. Ta zůstala bez větších změn. Fabia má své místo na slunci jistě nejen pro nesporné technické kvality, ale také zásluhou designu, který muži přijímají veskrze kladně. Auto má dynamické rysy a působí možná i trochu agresivně, což mají právě muži rádi. V případě dieselu optická dravost nekoresponduje s výkony motoru. To se však brzy změní, neboť nastoupí pohon TDI. Interiér fabie je poněkud strohý, ale vytváří dojem, že člověk sedí ve voze vyšší třídy. Za nejlepší ergonomií řidičova pracoviště stojí osově nastavitelný volant, který je v dané kategorii vozů doopravdy světlou výjimkou. Za poněkud problematické považuji místo, kde koleno naráží do přístrojové desky. Roh středové konzoly tam je dost ostrý a při havárii může způsobit nepříjemná zranění nohou a pánve. Polstrování dveří sice chce mířit k útulnosti, ale z hlediska zašpinění nezvolil výrobce vhodnou látku. Ta, která byla v testovaném autě, mi připomínala košili. Fiat Punto je originální až výstřední. Neotřelý design se však nemusí líbit každému. Vnějším tvarům bezesporu dominují světlomety, a to přední i zadní. Ty jsou nejen atraktivní, ale také praktické, takže tvůrci mají argument i pro ty, kterým by přišlo jejich tvarování nezajímavé. Interiér působí příjemně sportovním dojmem, což ovšem nelze tvrdit o kvalitě jeho plastů. Ergonomie prostoru pro řidiče je velmi dobrá. Podíl na tomto hodnocení mají vynikající sedačky s bederní opěrkou už v základní výbavě. Drobná kolize může nastat mezi kolenem a kličkou na otevírání dveří, ale nejspíš jen u vzrostlejších jedinců. Konečně Škoda Felicia je velice praktické auto, ale z hlediska designu už k němu není co říci. Hlavně interiéru se sluší vzkázat: "Děkujeme, odejděte!"

Čtenářům se líbí Peugeot 206 *)

Vůz Počet hlasů

Peugeot 206 258
Škoda Fabia 150
Fiat Punto 57
Škoda Felicia 24
VW Polo 15

Poznámka: *) čtenáři internetových novin volili auto s nejlepším designem
Pramen: idnes

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.