Nejvíc se prodělá na novém, hodně vybaveném a brzy prodávaném autě

S největšími finančními ztrátami musí počítat motorista, který se rozhodne pro koupi drahého a špičkově vybaveného automobilu.
S největšími finančními ztrátami musí počítat motorista, který se rozhodne pro koupi drahého a špičkově vybaveného automobilu. "Při prodeji ojetiny totiž právě výbava ztrácí na ceně rychleji než automobil," říká vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha Aleš Kužel. Tento fakt se potvrzuje také u automobilů, které v uplynulých letech prošly dlouhodobými testy MF DNES. Například Škodu Fabia 1.4 16V Elegance, která nová stojí přes 450 tisíc korun, by se podle názoru odborníků po roce provozu a se 40 tisíci kilometrů nepodařilo prodat dráž než za 355 000 korun. "Zhruba 350 tisíc korun - to je hranice, kterou jsou zákazníci ochotni akceptovat při koupi vybavené jeté fabie," potvrzuje Aleš Kužel. Nejmenší ztráta je na ojetině, a hlavně na té kvalitní a levnější. U takového vozu ovšem motorista platí veškeré náklady - a ty mohou být při smůle až ruinující - sám, zatímco nový automobil je v záruce a majitel v jejím rámci platí jen olejové náplně, vlastní vinou způsobené škody a podobně.

Orientační výpočet finančních ztrát na dosud testovaných vozech 1)

Vůz pořizovací prodejní ztráta
cena (Kč) cena (Kč) (Kč)

Škoda Octavia 1.8 20V SLX 2) 499 900 375 000 124 900
Škoda Octavia 1.9 Turbo kombi SLX 2) 599 900 430 000 169 900
Škoda Felicia 1.3 LXi 253 550 200 000 53 550
Škoda Fabia 1.4 16V Elegance 455 900 355 000 100 900
Ford Mondeo 1.8 16V GLX 3) 225 000 185 000 40 000
Opel Vectra 1.6 GL 3) 105 000 75 000 30 000

Poznámky: 1) přepočítáno současnými parametry trhu ojetin a na auta, která by během roku absolvovala 40 000 km;2) starší model; 3) koupen jako ojetina
Pramen: MF DNES, AAA Auto Praha