Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejvýkonnější ferrari všech dob přijíždí: 599 Gran Turismo Omologata

aktualizováno 
Ferrari se chlubí podle vlastních slov nejvýkonnějším autem v historii automobilky. GTO je ještě nabroušenější verzí dvanáctiválcového 599 GTB Fiorano. Z šestilitrového motoru v Maranellu vymámili dalších padesát koní a postavili nejsilnější ferrari, které může jezdit v běžném provozu.

Ferrari 599 GTO | foto: Ferrari

Rudá novinka vrací do ceníku trojpísmenní GTO, což značí "Gran Turismo Omologata". To říká, že to je vlastně závodní nádobíčko, schválené pro provoz na běžných komunikacích s pandami a logany. Vývojáři prozrazují, že některé vychytávky GTOčka opravdu vyvíjeli jako pro Formuli 1. Stejné označení nesly slavné modely historie 250 GTO z roku 1962 a 288 GTO v roce 1984, které ve své době tvořily vrchol nabídky Ferrari.

Větší výkon doprovodili konstruktéři také snížením hmotnosti na 1495 kilo (1605 s náplněmi). Každé 2,23 kilogramy nového superferrari teď táhne jeden kůň výkonu, z nuly na stovku vystřelí GTO za 3,35 sekund a rozjede se až na 335 kilometrů v hodině.

Při 8250 otáčkách táhne GTO 670 koní (kultovní enzo Ferrari má o deset míň). Ve dvanáctiválci objemu 5999 ccm je schováno 620 Nm. Podle měření automobilky prý vystačí se 17,5 litry benzinu na sto kilometrů.

Ferrari 599 GTOFerrari 599 GTO

Ferrari GTO vychází ze závodní laboratoře 599XX, kterou maranellská automobilka ukázala loni na autosalonu v Ženevě. Více o Ferrrari 599XX čtěte ZDE

V rámci diety nahradily standardní materiály drahé a lehké kompozity a ztenčovala se dokonce i skla. Lehčí je také superrychlá šestistupňová převodovka (přeřadí za 50 milisekund) a výfukový systém.

Přepracovávala se také aerodynamika, při dvoustovce tlačí auto k podložce 144 kilo. Přepracovaný předek auto o kousek zkrátil, přibyly spojlery a výřezy v karoserii, které mají za úkol přivádět více vzduchu a lépe tak chladit důležité komponenty.

Ferrari 599 GTO přiváží novinky, které ostatní modely zatím závidí: karbokeramické brzdy druhé generace, které jsou lehčí, mají lepší aerodynamiku a lépe se chladí. Ze stovky zastaví auto na 32,5 metrech. A Michelin namíchal speciální směs na pneumatiky (vpředu 285/30 ZR20, vzadu 315/35 ZR20).

Ferrari 599 GTO

Úprav se dočkal podvozek, řízení a nastavení systému kontroly trakce. Manettino, kterým pilot přenastavuje auto na různé režimy, přišlo o polohu ICE, namísto ní je nově CT-off (vypnutá kontrola trakce).

Řidič má k ruce nové rozhraní Virtual Race Engineer (VRE), které stále monitoruje stav a výkony auta. Ten nejlepší pilot zajede okruh ve Fioranu s novým GTO za 1 minutu a 24 sekund. Nové ferrari vznikne v 599 exemplářích a oficiálně se představí na autosalonu v Pekingu. Vybraným klientům ho ale ukáží 14. dubna v Modeně.

Autor:


Témata: BMI, Dieta, Ferrari




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.