Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Některá BMW údajně také překračují emisní normy, tvrdí ekologové

  15:59aktualizováno  15:59
Některé dieselové vozy BMW v běžném provozu výrazně překračují evropské emisní normy. S odvoláním na informace mezinárodní organizace pro ekologickou dopravu ICCT to napsal v nejnovějším čísle časopis AutoBild.

BMW X3 | foto: BMW

Podle něj by tak mohl skandál s emisemi zasáhnout po Volkswagenu další německou automobilku. Volkswagen tento týden přiznal, že v některých jeho autech byl instalován software, který při testech uměle snižoval emise.

Podle údajů ICCT překračují vozy BMW X3 xDrive 20d evropskou emisní normu Euro 6 na oxidy dusíku při běžném provozu až jedenáctkrát. Organizace uvádí, že vozy BMW tak produkují víc oxidu dusíku než naftový Volkswagen Passat, u kterého americké úřady poprvé odhalily software pro manipulaci s emisemi při testech.

„Všechny údaje z měření poukazují na to, že to není problém specifický pro Volkswagen,“ uvedl o emisích oxidů dusíku u dieselových vozů ředitel evropské divize ICCT Peter Mock. Podle AutoBildu se „teprve ukáže, jestli i další výrobci kromě VW používají falšovací software“.

Mluvčí BMW ale takové obvinění ve vyjádření pro AutoBild odmítl. „U BMW nejsou žádné funkce, které by rozeznávaly testovací emisní cykly. Všechny výfukové systémy zůstávají aktivní i mimo měřicí cyklus,“ uvedl.

Volkswagen přiznal, že do zhruba 11 milionů vozů instaloval software, který umožňuje rozpoznat, kdy se u auta měří emise. Při testech proto auta vytvářela dojem, že jsou šetrnější k životnímu prostředí, než tomu je ve skutečnosti. Kvůli skandálu skončil ve středu ve funkci generální ředitel automobilky Martin Winterkorn.

Je paradoxní, že v celém začátku emisní kauzy Volkswagenu figuruje i BMW. Právě ve srovnání, které vedlo k odhalení nesrovnalostí s vykazováním emisí u Volkswagenu, hrálo významnou roli BMW X5. To podle zkoumání limity splňovalo a naopak Volkswageny Jetta a Passat je vysoce překračovaly. Více čtěte zde.

K pádu akcií stačí jeden článek

Článek uveřejněný v AutoBildu dobře ilustruje paniku, která se v souvislosti se skandálem VW rozlila na kapitálových trzích. První dva dny tohoto týdne padaly o desítky procent akcie Volkswagenu a o miliardy eur přicházeli největší podílníci, jako rodiny Piech a Porsche nebo katarský fond (více zde).

Jednu dobu dokonce tržní kapitalizace (součet hodnot všech akcií) Volkswagenu klesla pod úroveň Daimleru a na dostřel bylo i BMW. Tedy dvě automobilky, které v reálu vyrábějí výrazně méně aut a mají menší tržby, měly srovnatelné ocenění jako světový autovýrobce číslo jedna.

Teď se ale evidentně karta obrátila. Akcie Volkswagenu od středy poměrně výrazně korigují ztráty. „Naopak u BMW následoval propad hodnoty akcií o přibližně 10 procent, přičemž celodenní ztráta činí v tuto chvíli 6,5 %,“ všímá si tým ekonomického výzkumu Raiffeisenbank. A i když informaci bavorská automobilka dementovala, stále po třetí hodině odpoledne akcie odepisovaly přes pět procent.







Nejčtenější

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Vodíkový tahač Nikola One
Autofotka týdne: Svět amerických trucků chce změnit vodíkový tahač Nikola

Tahače, hlavně ty americké s dlouhým čumákem, jsou opravdovými králi silnic, ikonami obdivovanými po celém světě. V Salt Lake City představili nový tahač úplně...  celý článek

Sivocci si poprvé nakreslil čtyřlístek na kapotu své Alfy Romeo RL před startem...
Smlouvu s ďáblem stvrdil zelený čtyřlístek. Hrdé alfy zdobí dodnes

Už téměř sto let se na kapotách Alfy Romeo objevuje zelený čtyřlístek pro štěstí, takzvané Quadrifoglio Verde. Jeho autorovi přinesl v roce 1923 vítězství ve...  celý článek

Seat Leon III 1,2 TSI
Seat Leon III 1,2 TSI

r.v. 2014, naj. 94 534 km, benzín
244 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.