Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nemáte rádi benzinky? Kupte si francouzský diesel

aktualizováno 
Nejvíce kilometrů na plnou nádrž urazí majitelé Renaultu Mégane 1.5 dCi a Citroënu C4 1.6 HDI, ani po tisíci kilometrech nemusí hledat pumpu. V obou případech stojí za velkou porcí kilometrů bez návštěvy čerpací stanice úsporný dieselový motor.
Nebaví vás časté návštěvy u stojanů s palivem?

Nebaví vás časté návštěvy u stojanů s palivem? | foto: Václav PancerMF DNES

Nebaví vás časté návštěvy u stojanů s palivem? Německý autoklub ADAC spočítal, že renault s citroënem zvládnou shodně porci 1333 kilometrů bez natankování. Nádrž vítězů má objem 60 litrů.

Na třetí místo v žebříčku aut s největším jízdním dosahem skončil další francouzský vůz, Peugeot 607 2.0 HDI. Tento koráb silnic najede na jeden zátah až 1311 kilometrů, za což vděčí vedle šetřivého motoru také nádrži na 80 litrů nafty.

Za trojicí nejlepších následuje malý Renault Clio 1.5 dCi spolu s Volkswagenem Passat 1.9 TDI, oběma autoklub napočítal 1250 kilometrů. Menší a méně výkonné clio vystačí přitom s nádrží s objemem 55 litrů, passat může natankovat až 70 litrů nafty.

Mezi benzinovými auty nejdále ujede Honda Civic 1.3i-DSi Hybrid. Padesát litrů paliva jí stačí na pokoření 1087 kilometrů. Tisícem kilometrů bez tankování se může pochlubit už jen jeden další benzinový automobil. Je jím Toyota Prius 1.5 Hybrid.

Na svých maximálních 45 litrů zvládne její majitel odjet 1047 kilometrů daleko. Oba japonské vozy využívají moderní hybridní technologii, která pod jejich přední kapotou kombinuje spalovací motor s elektromotorem.

Naopak velice často musí k pumpě majitelé Fiatu Panda 4x4. Na vině je malá nádrž s objemem 30 litrů. Dieselová verze tak dovede pokořit jen 566 kilometrů a benzinová dokonce pouze 455 kilometrů. V tomto ohledu nenašla malá "čtyřkolka“ od Fiatu ve srovnání autoklubu ADAC přemožitele.

Když řidič vítězného renaultu a citroënu přijede k pumpě po ujetí 1333 kilometrů, majitel malého fiatu z opačného konce žebříčku tam zrovna přijíždí už potřetí, když má za sebou stejnou vzdálenost jako nejlepší auta ve srovnání jízdních dosahů.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.