Škoda Fabia

Škoda Fabia | foto: Škoda Auto

Němci si mohou koupit fabii za 162 tisíc. Díky státní podpoře

  • 249
Škoda Fabia za 162 tisíc korun, Fiat Panda v přepočtu za 140 tisíc, Škoda Roomster od 215 tisíc a Octavia Tour za 244 tisíc korun. To nejsou ceny ojetin, ale zbrusu nových vozů z německých showroomů. Levný nákup umožnila státní podpora na zmírnění dopadu ekonomické krize a slevy automobilek.

Každému, kdo má v Německu auto starší devíti let, se otevírá cesta k velmi levnému novému autu. A to kvůli prémii, které Němci přezdívají "odvrakovací" nebo "šrotovací".

Vláda dává dva a půl tisíce eur každému, kdo odjede na vrakoviště s autem, které první majitel zaregistroval před 14. lednem 2000. Nový automobil si musí koupit do konce tohoto roku, starý vůz musí mít ve vlastnictví nejméně 12 měsíců.

Podpora se vztahuje nejen na koupi nového vozidla, ale také ročních aut. Podmínkou je emisní norma Euro 4.  

Kdo splní vládou stanovené podmínky, může se těšit na další výhody přímo od automobilek. Škoda například v Německu prodává nejlevnější fabii za ceníkovou částku 10 280 eur. Ve výbavě je i šest airbagů.

Na všechna svá auta nyní dává slevu osm procent. Kdo využije státní podporu 2 500 eur, dostane od Škody další slevu. Tuzemská automobilka ji v Německu pojmenovala Bye-Bye-Bonus. V závislosti na modelu dosáhne příspěvek na rozloučenou se starým autem až 1 785 eur, u fabie dělá 1 190 eur.

Cena fabie klesne se slevou a podporou na vzkříšení ekonomiky skoro na půlku oproti částce v ceníku. Za nejlevnější malou škodovku tak německý zákazník zaplatí 5 770 eur, v přepočtu podle kurzu 1 euro za 28,10 Kč je to 162 tisíc korun.

Velmi výhodně je možné pořídit také roomster nebo octavii první generace s označením Tour. Na superby a nové octavie tak výrazné slevy Škoda v Německu nedává.

Z aut se tak v Německu stává rázem levné zboží. Nejlevnější vozy jsou k mání za pět tisíc eur. Těsně pod tuto hranici stlačil ceny Fiat, který nabízí pandu po započtení státní podpory za 4 990 eur (140 tisíc korun).