Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Němci stále více ukusují z koláče světového trhu s auty

  18:58aktualizováno  18:58
Německé automobilky loni tvrdě zabojovaly. V době, kdy celý svět hovoří o recesi, se jim podařilo zvýšit prodeje a ještě více si tak upevnit již dost silné pozice na světových trzích. Tato situace se odráží i na právě začínajícím detroitském autosalonu: Němci se radují a směle plánují, zatímco zkleslí manažeři amerických výrobců propouští.

Dominantní pozici na trhu starého kontinentu si upevnila evropská  jednička - koncern Volkswagen. Loni totiž 12,5 procenta Evropanů zvolilo právě vozy skupiny VW, přičemž v roce dva tisíce to bylo ještě 12,2 procenta. Celkový prodej automobilky se loni zvýšil o 0,4 procenta na 5,08 miliónu vozidel (číslo zahrnuje i 461 tisíc škodovek). Informoval o tom v Detroitu výkonný ředitel společnosti Bernd Pischetsrieder. Návštěvníci detroitských výstavních ploch se také mohli dovědět, že prodej Volkswagenu se ve Spojených státech v minulém roce zvýšil jen nepatrně na 355 648 z předchozích 355 479 vozů v roce 2000.

Velice spokojeno může být i více jak 50 tisíc zaměstnanců Audi. Jejich společnost totiž prodala loni o jedenáct procent aut více (celkem okolo 725 000), čímž již pošesté v řadě zvýšila historický rekord.

Prodej vozů se čtyřmi kruhy ve znaku vzrostl na německém trhu o šest procent, přičemž podíl automobilky doma se tak ustálil na 7,5 procenta. Na evropském trhu získala Audi podíl 3,7 procenta oproti 3,3 procentům v roce 2000.

Manažeři Audi nyní vzhlíží s velkým očekáváním k japonskému trhu, neboť tam se jim loni podařilo prodat o 17 procent více než o rok dříve. Úspěchem je nesporně i 29 000 prodaných automobilů v Číně. Naopak v USA, které začínají pro ingolstadtské v poslední době tvořit vcelku významný trh, prodeje spíše stagnovaly - odhaduje se pouze čtyřprocentní nárůst.

Největší důvod k oslavám měli asi v Mnichově. Tamní automobilka BMW totiž loni zvýšila prodeje o více než jednu desetinu (přesně 10,2 procenta), když prodala 905 653 vozů. "Skupina BMW vidí vývoj v roce 2002 v pozitivním světle," uvedl generální ředitel BMW Joachim Milberg s tím, že letos čeká překročení loňských čísel. To ale ostatně plánují všechny přední persony německého automobilového průmyslu.

Pošesté v řadě se radovali i příznivci stutgartské automobilky Mercedes-Benz. Dle vyjádření Jürgena Hubberta z představenstva DaimlerChrysleru se loni opět prodalo rekordní množství vozů, bylo to přibližně 1,113 miliónu "šperků" s trojcípou hvězdou na kapotě, což oproti roku 2000 znamená nárůst o šest procent. Mercedes si tak upevnil pozici dvojky na domácím trhu, kde si 390 tisíc zákazníků zvolilo právě tuto značku.

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.