Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Němci ve spolehlivosti aut předstihli Japonce

aktualizováno 
Spolehlivé auto je takové, které má nejméně elektroniky. Na její účet jde polovina všech závad, které musí na výjezdech řešit němečtí automechanici. Žebříček nejspolehlivějších vozů sestavený podle jejich zkušeností s převahou ovládly německé značky, výsledky škodovek se pohybovaly kolem průměru.
Nejčastější závadu, kterou žlutí andělé v minulém roce řešili, představovaly problémy s akumulátorem.

Nejčastější závadu, kterou žlutí andělé v minulém roce řešili, představovaly problémy s akumulátorem. | foto: Profimedia.cz

Vozy z německých továren označily ve svých statistikách za nejkvalitnější už před pár měsíci německé stanice technické kontroly TÜV. - více zde

A zlepšenou kvalitu vozů ze země na západ od české hranice teď potvrzují také výsledky tamního autoklubu ADAC.

Nemá přitom smysl německé organizace podezírat z nadržování domácím značkám. Ty v posledních letech totiž většinou v obou statistikách zaostávaly za vozy z Japonska, a sklízely za to od německého autoklubu i technických kontrol velkou kritiku.

Zatímco TÜV sleduje množství vážných závad, s nimiž auta přijíždějí k předepsaným technickým prohlídkám, ADAC tradičně mapuje, za jakými auty a k jakým závadám vyjíždějí jeho "žlutí andělé“.

Mechanici ve žlutých kombinézách a vozech téže barvy loni sesbírali informace o svých skoro dvou milionech zásahů.

A v sedmi z osmi sledovaných kategorií podle velikosti aut zvítězily Audi, BMW, Volkswagen nebo Mercedes.

Nejčastější závadu, kterou žlutí andělé v minulém roce řešili, představovaly problémy s akumulátorem, s některou z elektrických částí auta souvisela celá polovina poruch.

Mezi nejmenšími auty nejlépe obstály v žebříčku autoklubu ADAC Audi A2 a Mini. Třetí skončil Renault Modus, což dokládá velký kvalitativní posun vzhůru u této francouzské značky, která v minulých letech sklízela velkou kritiku za častou poruchovost.

Škoda Fabia skončila kousek pod průměrem, když se mezi 25 sledovanými auty umístila na 15. příčce. Poslední pozice patří korejským modelům Hyundai Getz a Kia Picanto.

Za nejméně poruchové auto nižší střední třídy označil ADAC BMW řady 1. Následují Mazda 3 a Audi A3. Poslední je Fiat Stilo.

Ve střední třídě se objevuje Škoda Octavia na šestém místě z 13 sledovaných modelů. Vede Audi A4, poslední je Renault Laguna. Také tento francouzský vůz však vykazuje zlepšení u vozů vyrobených v posledních dvou letech.

Žebříčku off-roadů vládne BMW X3, poslední je Nissan X-Trail. Mezi minivany je nejlepší Mazda Premacy a poslední Ford C-Max. Větším vozům MPV kraluje Volkswagen Sharan, nejhorší je Ford Galaxy.

ADAC zařazuje do svých statistik jen vozy ve stáří od jednoho roku do šesti let, které se vyrábějí už alespoň tři roky a jejichž roční prodeje přesahují na německém trhu 10 tisíc kusů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.