Nejčastější závadu, kterou žlutí andělé v minulém roce řešili, představovaly problémy s akumulátorem.

Nejčastější závadu, kterou žlutí andělé v minulém roce řešili, představovaly problémy s akumulátorem. | foto: Profimedia.cz

Němci ve spolehlivosti aut předstihli Japonce

  • 138
Spolehlivé auto je takové, které má nejméně elektroniky. Na její účet jde polovina všech závad, které musí na výjezdech řešit němečtí automechanici. Žebříček nejspolehlivějších vozů sestavený podle jejich zkušeností s převahou ovládly německé značky, výsledky škodovek se pohybovaly kolem průměru.

Vozy z německých továren označily ve svých statistikách za nejkvalitnější už před pár měsíci německé stanice technické kontroly TÜV. - více zde

A zlepšenou kvalitu vozů ze země na západ od české hranice teď potvrzují také výsledky tamního autoklubu ADAC.

Nemá přitom smysl německé organizace podezírat z nadržování domácím značkám. Ty v posledních letech totiž většinou v obou statistikách zaostávaly za vozy z Japonska, a sklízely za to od německého autoklubu i technických kontrol velkou kritiku.

Zatímco TÜV sleduje množství vážných závad, s nimiž auta přijíždějí k předepsaným technickým prohlídkám, ADAC tradičně mapuje, za jakými auty a k jakým závadám vyjíždějí jeho "žlutí andělé“.

Mechanici ve žlutých kombinézách a vozech téže barvy loni sesbírali informace o svých skoro dvou milionech zásahů.

A v sedmi z osmi sledovaných kategorií podle velikosti aut zvítězily Audi, BMW, Volkswagen nebo Mercedes.

Nejčastější závadu, kterou žlutí andělé v minulém roce řešili, představovaly problémy s akumulátorem, s některou z elektrických částí auta souvisela celá polovina poruch.

Mezi nejmenšími auty nejlépe obstály v žebříčku autoklubu ADAC Audi A2 a Mini. Třetí skončil Renault Modus, což dokládá velký kvalitativní posun vzhůru u této francouzské značky, která v minulých letech sklízela velkou kritiku za častou poruchovost.

Škoda Fabia skončila kousek pod průměrem, když se mezi 25 sledovanými auty umístila na 15. příčce. Poslední pozice patří korejským modelům Hyundai Getz a Kia Picanto.

Za nejméně poruchové auto nižší střední třídy označil ADAC BMW řady 1. Následují Mazda 3 a Audi A3. Poslední je Fiat Stilo.

Ve střední třídě se objevuje Škoda Octavia na šestém místě z 13 sledovaných modelů. Vede Audi A4, poslední je Renault Laguna. Také tento francouzský vůz však vykazuje zlepšení u vozů vyrobených v posledních dvou letech.

Žebříčku off-roadů vládne BMW X3, poslední je Nissan X-Trail. Mezi minivany je nejlepší Mazda Premacy a poslední Ford C-Max. Větším vozům MPV kraluje Volkswagen Sharan, nejhorší je Ford Galaxy.

ADAC zařazuje do svých statistik jen vozy ve stáří od jednoho roku do šesti let, které se vyrábějí už alespoň tři roky a jejichž roční prodeje přesahují na německém trhu 10 tisíc kusů.

,