Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německá auta ve spolehlivosti unikají ostatním, tvrdí ADAC

aktualizováno 
Výroční statistika autoklubu ADAC potvrzuje trend ve zlepšování kvality německých aut na úkor japonských, která dlouhá léta přehledům spolehlivosti vévodila. A škodovky? Malá fabia zklamala, octavia patří k premiantům.

Ilustrační foto | foto: ADAC

I přes dobré výsledky německých značek pocházejí od našich západních sousedů některé modely Opelu a Fordu, které skončily na posledních místech žebříčků autoklubu. Za dobré výsledky vděčí německé automobilky hlavně spolehlivosti BMW, Audi a Mercedesu.

Jediným vítězem své kategorie, který nepochází z Německa, jsou Citroëny Xsara a C4 Picasso, které vedou statistiku minivanů – velkoprostorových aut pro rodinu.

Fabia je podprůměrná

Mezi třicítkou sledovaných malých aut patří k podprůměru Škoda Fabia, která otevírá v hodnocení poslední třetinu žebříčku.

"Žlutí andělé" vyrážející k nepojízdným vozům přijíždějí nejčastěji k fabiím, které trápí například ukazatel teploty chladicí kapaliny a porouchané zadní brzdy.

Třídě malých aut kraluje Audi A2, jehož výroba už před pár lety skončila. Druhé nejlepší výsledky patří Toyotě Aygo ze středočeského Kolína. Naopak nejvíce zásahů silničních techniků si vyžádala trojice Ford Ka, Smart ForTwo a Kia Picanto.

výsledky

kompletní statistka závad autoklubu ADAC zde

Do svých statistik ADAC zahrne jen ty modely, které si v Německu koupí v jednom roce aspoň 10 tisíc zákazníků. Klub žlutých andělů sleduje auta do šesti let stáří.

V nižší střední třídě vyhlásil na základě svých statistik ADAC za nejspolehlivější vozy luxusních značek Audi, Mercedes a BMW. Závěr této kategorie a nejvíce problémů patří Fordu Focus, Hondě Civic a Peugeotu 307.

Škoda Octavia patří podle německého autoklubu do střední automobilové třídy, kde mladoboleslavské chloubě patří mezi 11 sledovanými auty lichotivá pátá příčka. Octavii na cestě nejčastěji zastaví čerpadlo chladicí kapaliny, turbodmychadlo nebo jiná závada motoru u dieselových verzí.

Kategorii aut střední velikosti vede opět německá luxusní trojice (Audi, Mercedes a BMW), na chvostu jsou Ford Mondeo, Opel Vectra a Renault Laguna.

Minivanům neboli autům se zvýšenou karoserií a praktickým velkoprostorovým interiérem vévodí Citroën Xsara Picasso společně se svým nástupcem v podobě modelu C4 Picasso. Na opačném konci je nejméně spolehlivý vůz této kategorie podle statistik ADAC, Ford S-MAX.

Renomované přehledy spolehlivosti od ADAC letos vstoupily do svého 31. ročníku. Pro nejnovější žebříčky využili zaměstnanci autoklubu záznamy z celkem 2,5 milionů výjezdů k porouchaným autům. Nejčastěji zamířili k vozům s vybitou baterií a odstaveným kvůli nefungující elektronice.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.