Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německá válka nekončí: bitva o kabriolet

  10:58aktualizováno  11:40
Odvěká rivalita mezi rüsselheimskými a wolfsburgskými má další pokračování. Tentokrát se Volkwagen s Opelem poperou o méně praktické zákazníky, kteří mají auto nikoliv kvůli užitku, ale spíše pro zábavu a image. Kabriolety nejsou úplně běžné řidičské náčiní, Opel Astra Twin Top a VW Eos tak budou dva kohouti na hodně omezeném dvorku.

Opel sází na jistotu a nabízí zákazníkům auto se jménem, které jim není neznámé.

Astru znají zákazníci ve verzích kabrio už z předchozích generací.

Wolfsburgská automobilka zvolila jinou strategii. Kabriolety Volkswagenu v uplynulých dekádách vycházely z modelu golf a také se chlubily jeho pojmenováním.

Novinka bez střechy se ale od kontroverzního příbuzného lehce distancuje a nese vlastní - nové pojmenování: VW Eos.

Co mají nové německé kabriolety společného? Plechovou střechu, tu inženýři odborně rozřezali a doplnili servomotory, které ji ukryjí do kufru.

KTERÝ JE HEZČÍ? HLASUJTE V ANKETĚ

Plátěným střechám kabrií, jak se zdá, odzvonilo. Kromě klasických výrobců, jejichž kabriolety si na své sezónnosti zakládají, jdou dnes všichni cestou praktičnosti a celoroční využitelnosti

Volkswagen má svou bohyni úsvitu

Volkswagen opouští zaměření aut pro masy, které má vepsané ve svém názvu, a zaměřuje se stále více na náročnější a bohatší klientelu. Nově vstupuje do kategorie aut pro romantiky, kteří si místo litrů objemu užívají větru ve vlasech a modrého nebe nad hlavou. Kupécabrio VW Eos je velikostí na půl cesty mezi golfem a passatem.

Jak se na moderní auto, které rádo odkládá střechu, sluší a patří, má eos střechu vyrobenou z plechu. Jedním stiskem tlačítka se složí do kufru. Vůz má hodně společného s passatem, automobilka však zdůrazňuje, že eos vyvíjela jako samostatný model.

Volkswagen sáhl při pojmenovávání svého nového kabrioletu do řecké mytologie. Eos je bohyní úsvitu a červánků. Eos se vynořuje se svým vozem u mořských hlubin, aby přinášela denní světlo, je také matkou hvězd Večerky i Jitřenky a větru. A právě vítr a slunce jsou neodmyslitelné atributy jízdy v kabrioletu.
Nový model je volkswagenem se vším všudy. Nechybí nyní už klasická vw-příď s mohutným rámečkem chladiče, v případě eosu pochromovaným, členitá světla, ta vzadu poskládaná z LED diod, a oblé boky.

Ve čtyřech jde všechno snáz, řekli si ve Wolfsburgu. 4,41 metru dlouhý, 1,79 metru široký a 1,44 metru vysoký eos je proto čtyřmístný. Při jízdě se střechou v kufru s sebou cestující poberou 205 litrů zavazadel. Když střecha chrání vůz před nepřízní počasí, poskládá se do zavazadlového prostoru 380 litrů věcí.

Střechu inženýři Volkswagenu rozdělili na pět dílů. Než se všechny schovají pod víko kufru, trvá to 25 sekund. V případě převrácení se o bezpečí posádky kromě airbagů postarají ochranné oblouky, které se za čtvrt sekundy uvedou do pohotovostní polohy.

Nejslabší eos bude tažen silou 115 koní. Nejsilnější jich bude mít 250. Čtyři zážehové jednotky využívající technologie přímého vstřiku paliva nabídnou výkony 115, 150, 200 a 250 koní (85, 110, 147 a 184 kW), nejsilnější motor je šestiválcový, ostatní mají o dva válce méně. Příznivci nafty, kteří chtějí šetřit i při jízdě s autem pro radost, sáhnou po 140koňovém TDIčku.

Skromnost stranou, eos je až po střechu naplněný výbavou. Její jediný stupeň zahrnuje ESP, šest airbagů, 16 nebo 17palcová kola či klimatizaci. Připlatit si bude možné za bixenony nebo 600wattovou audiosoustavu s 10 reproduktory.

První kousky poputují k zákazníkům na jaře příštího roku, za prozatím nepotvrzenou cenu začínající na přibližně 26 tisících eurech (asi 780 000 korun).

Další hvězda v souhvězdí astry

Na jaro 2006 chystá kupé-kabriolet také automobilka s bleskem ve znaku.

Stejně jako malá tigra, dostane i astra pro radost přídomek Twin Top. Automobilka říká, že při vývoji otevřené verze nešlo jen o řezání střechy a vymyšlení systému, jak ji poskládat do kufru.  Rukama inženýrů prošlo znovu na 70% dílu auta.

I přesto svůj rodinný původ Astra Twin Top nezapře. Auto dostalo velká světla a chromem zvýrazněnou masku chladiče, přední nárazník člení velké výřezy. Jednoduché boční linie oživují výrazné lemy blatníků.

Zadní mandlové oči světel spojené chromovou lištou jsou nyní jedním z hlavních identifikačních znaků opelů, najdeme je jak u aster, tak u malé tigry.

Nejvíce změn se událo od horní linie boků vzhůru. Přední okno se sklonilo pod velkým úhlem. Nad hlavami cestujících je pak volné nebe, nebo plech střechy, která se umí během měně než třiceti sekund schovat do kufru.

KTERÝ JE HEZČÍ? HLASUJTE V ANKETĚ

Kromě čtyř cestujících se do auta společně se střechou poskládá 200 litrů zavazadel. Když střecha chrání posádku před nepohodou počasí, je objem kufru více než dvojnásobný: 440 litrů.

Astra Twin Top je dlouhá 448, široká 176 a vysoká 141 centimetrů. Pod kapotu je na výběr z pěti motorů. Čtyři benzinové nabídnou výkony od 105 (agregát 1,6) až po 200 koní u verze 2,0 Turbo.

Vyznavači nafty sáhnou po 150 koňovém commonrailu 1,9 CDTi. Cena prozatím není známa, v příplatkové výbavě ovšem nebude chybět lahůdka v podobě aktivního podvozku s tlumiči s proměnnou tuhostí.

Opel Astra Twin Top

Opel Astra Twin Top

Opel Astra Twin Top

Opel Astra Twin Top

Opel Astra Twin Top

Opel Astra Twin Top

VW Eos

VW Eos

VW Eos

VW Eos

VW Eos

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.