Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německé autobazary jsou plné

aktualizováno 
Půldruhého milionu ojetých aut stojí v německých bazarech. Je to o půl milionu vozů více, než bylo v posledních letech zvykem. Experti v té souvislosti hovoří o největší krizi obchodu s ojetinami za poslední dvě desetiletí. Situaci ilustruje také příběh, který přinesl německý motoristický magazín Auto Motor und Sport: Jens Rosenbrock měl vlastně štěstí. Trvalo mu totiž "jen" tři měsíce, než našel kupce pro šest let starý Volkswagen Golf, který obvykle býval v bazarech trhákem. A prodejní cena? Šest tisíc marek, tedy o polovinu méně, než v Německu udává agentura Schwacke, která sleduje průměrné ceny ojetých vozů. Je to také zhruba pětina proti tomu, co Rosenbrock před šesti lety za nový golf zaplatil. "Myslel jsem, že golf je sázka na jistotu. Nakonec jsem rád, že ho někdo ještě vůbec chce," říká v magazínu Jens Rosenbrock. "Prodej ojetin kopíruje klesající trh s novými auty," uvádí pro Auto Motor und Sport Norbert Blümer z Německého odborového spolku pro motorová vozidla. Další příčiny neutěšené situace vidí odborníci v drahém benzinu a vysokých daních z firemních vozů. Svůj podíl nese i zpřísnění dovozů ojetých aut do zemí na východ od Německa. Kromě Česka omezilo dovoz opotřebovaných vozů i Polsko, tradiční odběratel ojetin ve velkém. A zájem poklesl i v zemích bývalého Sovětského svazu. Překvapivě slabá poptávka je v Německu o kombi střední třídy. Mladé rodiny totiž odhalily výhody minivanů, které se v bazarech ani v krizi příliš neohřejí. Také off-roady, kabriolety a vozy s moderními turbodieselovými motory stojí v popředí zájmu i nadále. A co naopak nejrychleji ztrácí na ceně? Opel Omega, u něhož po dvou letech provozu hodnota klesne o 48 procent. Dál jsou mezi nejztrátovějšími Opel Vectra, Ford Escort a Citroën Xantia.
Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.