Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německé automobilky se bojí Trumpa. Chce chránit USA před auty z Mexika

aktualizováno 
Generální ředitel německého automobilového koncernu Volkswagen Matthias Müller vyjádřil obavy, že zvolení republikánského kandidáta Donalda Trumpa prezidentem Spojených států by mohlo mít negativní dopady na jeho podnik. Před možnými nepříznivými důsledky Trumpova zvolení varovalo rovněž německé sdružení automobilového průmyslu VDA.

Audi začalo začátkem října v mexické továrně vyrábět druhou generaci svého důležitého modelu Q5. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

VDA se obává nárůstu protekcionismu v USA. Trump během své předvolební kampaně například hrozil, že uvalí cla na dovoz automobilů z Mexika, aby tak chránil pracovní místa v USA. Takovýto krok by přiměl německé automobilky k přehodnocení investic do mexických továren.

„Je třeba se obávat, že Spojené státy se pod novým prezidentem budou soustředit zejména na svou vlastní ekonomiku, a to na úkor mezinárodního obchodu,“ uvedlo sdružení VDA, které zastupuje německé výrobce automobilů a automobilových součástek, včetně firem Volkswagen, Daimler či BMW.

Německé automobilky v posledních letech výrazně investovaly do továren v Mexiku, které je pro ně přitažlivé díky relativně nízkým mzdovým nákladům a bezcelnímu přístupu na trh ve Spojených státech. Automobilka BMW například v červnu zahájila výstavbu nového závodu v mexickém městě San Luis Potosi, do kterého hodlá investovat 2,2 miliardy dolarů (téměř 54 miliard Kč).

V září otevřel novou mexickou továrnu německý výrobce luxusních aut Audi, který je součástí koncernu Volkswagen. Vybudování závodu s kapacitou 150 000 vozů ročně si vyžádalo 1,3 miliardy dolarů (téměř 32 miliard Kč), napsala agentura Reuters.

Volkswagen se již déle než rok potýká se skandálem kolem manipulací s testy emisí. Americká agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) firmu loni v září obvinila, že do vozů s naftovým motorem instalovala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v USA je tímto softwarem vybaveno takřka 570 000 vozů. Po celém světě se emisní skandál Volkswagenu týká zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.