Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německé bazary mají ojetiny výhradně pro Čechy, pozor na záruku

aktualizováno 
Hodláte si pořídit ojeté auto? Teď je ta nejlepší příležitost. Autobazary totiž snížily ceny nabízených vozů. Pozor na auta, která chcete dovézt z Německa na vlastní pěst, mohou skrývat nebezpečí.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Iveta Lhotská

Důvodem nízkých cen je jejich velké množství na trhu. Auta se do tuzemska dostala proto, že po uvolnění hranic může automobil ze zahraničí dovézt kdokoli.

Dalším důvodem je i silná koruna, která zlevňuje veškeré importy. Zájem o ojeté vozy zároveň klesá, neboť zlevňují nová auta.

"Například BMW X5 jsme před rokem prodávali za 550 až 570 korun, dnes jsme na 450 tisících,"  uvádí Tomáš Kliment z plzeňského autobazaru Autokorekt, který zlevňoval ojetá auta ve vyšších cenových kategoriích.

"Kurz koruny kolísá, když je příznivější, tak dovozci vozí, aut je pak hodně, což stlačuje ceny," dodává Miroslav Landa z autobazaru Monzyport Plzeň. Delší dobu podle něj přetrvávají nižší ceny značky Peugeot a dalších francouzských aut.

"Ta šla cenově hodně dolů, zhruba o deset až patnáct procent. Je to dáno i tím, že francouzské značky často inovují modely. Majitelé těchto vozů mají větší tendenci častěji kupovat nová auta, prodávají je dříve a vozidel je pak na trhu víc a jejich cena klesá," dodal Landa.

Pozor na inzeráty "pouze na export"
Vyšší množství aut na trhu má i svá úskalí. "Často se setkáváme s tím, že si lidé přivezou ze zahraničí, například z Německa, nekvalitní vozidlo," doplňuje Landa.

"Žije tam spousta Ukrajinců, přistěhovalců z bývalé Jugoslávie, Turecka, ti mají někdy tendenci zbavit se auta za každou cenu a lidé se napálí. Problém je v tom, že vozidlo, když překročí hranice, ztrácí jakoukoli záruku," vysvětlil Landa.

V Německu, stejně jako v Česku, musí bazary ze zákona držet záruku půl roku na skryté vady vozidla. Podle Landy je to důvod, proč mají v Německu některé bazary vozidla rozdělená na ta pro Němce a na vozy určené na export.
 
"Takže Němec si nemůže koupit rizikové vozidlo, ta jsou totiž vyhrazena na export. Jsou připravená pro českého, ruského či polského zákazníka," vysvětlil Landa. "Když si kupující vybere kvalitní český autobazar, tak je pravděpodobnost špatné kvality vozu mnohem nižší," radí Landa.

Ale jak jej poznat? "Solidní prodejce nechá na žádost zákazníka prohlédnout auto v autorizovaném servisu, aby nekupoval zajíce v pytli, nebo hradí nenadálé opravy, některé bazary nabízejí i další výhody," uvedl Landa.

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.