Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německé silnice: džungle!

  17:33aktualizováno  17:33
Zítra se otevřou brány frankfurtského výstaviště pro veřejnost a první návštěvníci tak budou moci obdivovat automobily z celého světa. Ti, co pojedou do Německa z okolních evropských států, zvolí nejspíš pro svou přepravu automobil. Na co si je třeba dát pozor na německých silnicích? Jaké zkušenosti mají redaktoři auto.idnes.cz z cesty do Frankfurtu?

Kdy vrcholí dopravní špička?
Dostat se do kolony pomalu popojíždějících vozů na dálnici není nic příjemného. Na německých dálnicích vznikají kolony většinou mezi čtvrtou a šestou hodinou odpoledne a je tedy dobré cestu podle toho rozvrhnout. Z Prahy do Frankfurtu pojedete asi šest hodin.

I ve Frankfurtu vrcholí provoz mezi čtvrtou a šestou hodinou. (Dopolední dopravní špička je zhruba od 7 hodin, do 8:30.) Navíc, pokud město neznáte, budete cestu na výstaviště (otevřeno od 9:00 do 19:00), nebo k hotelu hledat. Samotný výstavní areál je přímo v centru města a zaparkovat v jeho blízkosti je prakticky nemožné. Pojedete-li však po dálnici okolo výstaviště na západ, ukazatele vás zavedou až na parkoviště (placené) od kterého je zřízena kyvadlová doprava.

Zlaté české dálnice
Na dálnicích v Německu je maximální rychlost pro osobní automobily neomezena, avšak je mnoho úseků, kde je upravena značkou. Většinou je to 120 nebo 100 km/h, ale po cestě na Frankfurt je i několik šedesátek v místech, kde probíhají opravy vozovky. Často lze potkat velké světelné panely, které informují o maximální povolené rychlosti. Ta je omezena téměř vždy, když začne pršet.

Pozor na německé řidiče, ať už pojedete po dálnici nebo po městě. Běžně jezdí vlevo a vůbec nesledují situaci za vozem. Přitom předjíždění zprava, problikávání a troubení německá policie přísně trestá, a tak je třeba zatnout zuby a vydržet jet třeba 120 km/h na zcela rovném dálničním úseku bez omezení rychlosti.

Dalším oblíbeným trikem německých řidičů je předjíždění bez použití směrovky. To je v Německu vůbec nejoblíbenější adrenalinový sport. Jeho největší vyznavači jedou navíc jen nepatrně rychleji než automobil, který předjíždí a zásadně nepoužívají zpětná zrcátka. Přejíždění z pruhu do pruhu a odbočování ve městě je to samé. Směrovku používá asi každý dvacátý řidič a ostatní se na něj dívají jako na blázna.

Jak tedy do Frankfurtu?
Asi nejlepší je cestovat přes noc nebo dopoledne. Tak je možné dorazit do Frankfurtu přibližně za šest hodin. Vzhledem k dopolední a odpolední dopravní špičce je dobré dojet do města buďto okolo poledne, v noci nebo ráno před sedmou hodinou.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.