Německé silnice: džungle!

  • 95
Zítra se otevřou brány frankfurtského výstaviště pro veřejnost a první návštěvníci tak budou moci obdivovat automobily z celého světa. Ti, co pojedou do Německa z okolních evropských států, zvolí nejspíš pro svou přepravu automobil. Na co si je třeba dát pozor na německých silnicích? Jaké zkušenosti mají redaktoři auto.idnes.cz z cesty do Frankfurtu?

Kdy vrcholí dopravní špička?
Dostat se do kolony pomalu popojíždějících vozů na dálnici není nic příjemného. Na německých dálnicích vznikají kolony většinou mezi čtvrtou a šestou hodinou odpoledne a je tedy dobré cestu podle toho rozvrhnout. Z Prahy do Frankfurtu pojedete asi šest hodin.

I ve Frankfurtu vrcholí provoz mezi čtvrtou a šestou hodinou. (Dopolední dopravní špička je zhruba od 7 hodin, do 8:30.) Navíc, pokud město neznáte, budete cestu na výstaviště (otevřeno od 9:00 do 19:00), nebo k hotelu hledat. Samotný výstavní areál je přímo v centru města a zaparkovat v jeho blízkosti je prakticky nemožné. Pojedete-li však po dálnici okolo výstaviště na západ, ukazatele vás zavedou až na parkoviště (placené) od kterého je zřízena kyvadlová doprava.

Zlaté české dálnice
Na dálnicích v Německu je maximální rychlost pro osobní automobily neomezena, avšak je mnoho úseků, kde je upravena značkou. Většinou je to 120 nebo 100 km/h, ale po cestě na Frankfurt je i několik šedesátek v místech, kde probíhají opravy vozovky. Často lze potkat velké světelné panely, které informují o maximální povolené rychlosti. Ta je omezena téměř vždy, když začne pršet.

Pozor na německé řidiče, ať už pojedete po dálnici nebo po městě. Běžně jezdí vlevo a vůbec nesledují situaci za vozem. Přitom předjíždění zprava, problikávání a troubení německá policie přísně trestá, a tak je třeba zatnout zuby a vydržet jet třeba 120 km/h na zcela rovném dálničním úseku bez omezení rychlosti.

Dalším oblíbeným trikem německých řidičů je předjíždění bez použití směrovky. To je v Německu vůbec nejoblíbenější adrenalinový sport. Jeho největší vyznavači jedou navíc jen nepatrně rychleji než automobil, který předjíždí a zásadně nepoužívají zpětná zrcátka. Přejíždění z pruhu do pruhu a odbočování ve městě je to samé. Směrovku používá asi každý dvacátý řidič a ostatní se na něj dívají jako na blázna.

Jak tedy do Frankfurtu?
Asi nejlepší je cestovat přes noc nebo dopoledne. Tak je možné dorazit do Frankfurtu přibližně za šest hodin. Vzhledem k dopolední a odpolední dopravní špičce je dobré dojet do města buďto okolo poledne, v noci nebo ráno před sedmou hodinou.