Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německo chce být velmocí elektromobilů. Pětina lidí už na ně čeká

aktualizováno 
Německá vláda připravuje po šrotovném pro řidiče nové slevy. Chce na silnice přivést do roku 2020 milion elektromobilů. Prvním sto tisícům majitelům přispějí ministři ze státní kasy. Podle průzkumu pětina zákazníků váhá, jestli s nákupem nového auta nepočkat, než se objeví širší nabídka aut na elektřinu.

Elektromobil Nissan EV-02 | foto: Nissan

V Německu vznikla kolem elektroaut velká euforie, některé řidiče však přivedla do nejistoty. Bude jejich příští auto jezdit na benzin, nebo už mají počkat na elektromobily? A jak to bude s provozem aut s novým pohonem, s jeho tankováním?

Agentura Puls sídlící nedaleko Norimberku zveřejnila výsledky průzkumu, podle kterého 22 procent dotázaných vážně zvažuje, že nákup nového auta odloží kvůli vidině čistějšího elektrovozu s levnějšími náklady na provoz.

"Slyšel jsem o tom a docela se mi to líbí. Ale technika ještě podle mne není úplně vyzrálá. Jako druhé auto do rodiny si umím elektromobil představit," říká Markus Kreuzer z německého Řezna.

Už před několika týdny vyhlásila německé vláda "Národní plán pro elektromobilitu". Počítá s tím, že v roce 2012 podpoří prvních sto tisíc prodaných aut na elektřinu příspěvkem. Mluví se o sumě pět tisíc eur na každé auto.

Do roku 2020 chce vláda sousedního státu přivést na své silnice milion aut s tímto novým pohonem. Doplní tak 50 milionů vozů jezdících dnes po Německu na benzin či na naftu.

Elektromobily v česku

Jak jezdí Peugeot 106 na elektřinu čtěte v TESTU

Německá ministryně pro výzkum Annette Schavanová uvedla, že akční vládní plán vznikl, aby vyslal jasný signál směrem k automobilkám, celému hospodářství, výzkumu a také k zákazníkům.

Řidiči se prý mohou těšit na to, že náklady na ujetý kilometr klesnou ve srovnání s dneškem na polovinu. Ministr dopravy Wolfgang Tiefensee prohlásil, že se Německo stane lídrem v zavádění elektromobilů. Musí proto vzniknout standardy pro používané baterie a pro jejich nabíjecí stanice.

"Až se tato auta zdokonalí, umím si představit, že budeme jezdit jen na elektřinu. Pořizovací cena a náklady na provoz pak ale nesmí být vyšší než u dnešních aut," uvádí Markus Kreuzer.

Ekologické organizace však varují vládu, aby nevyháněla čerta ďáblem. Tím chtějí dát najevo, že auta poháněná elektřinou z tepelných a jaderných elektráren nejsou ekologická. Jen odvádějí problémy a znečištění z center měst na jiná místa. Zástupci organizací zaměřených na životní prostředí volají po větším nasazení obnovitelných zdrojů energie.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.