Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německá policie dnes měří rychlost, ale ne všude. Může to být drahé

  11:42aktualizováno  11:42
Policisté v deseti německých spolkových zemích dnes ráno zahájili plošné kontroly dodržování povolené rychlosti. Zaměří se především na silnice druhé třídy, kde je podle nich rychlá jízda nejrizikovější. Čeští motoristé si musí dát pozor na kontroly v sousedním Bavorsku, Sasko se naopak k policejní akci nepřipojilo.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Volkswagen

Kontrolní akce začala ve čtvrtek v šest hodin ráno a ve většině spolkových zemí potrvá do půlnoci, v Bavorsku až do pátečních šesti hodin.

Německá policie pořádá plošné kontrolní akce pravidelně každý rok na jaře. Chce tak upozornit na rizika nepřiměřeně rychlé jízdy, která je podle statistik hlavní příčinou smrtelných nehod. Loni na německých silnicích zemřelo 3 475 lidí.

Na rozdíl od předchozích let nyní nebudou policisté hlídat na celém území Německa. Dolní Sasko na severozápadě země se k akci nepřipojilo, protože nechce přetěžovat policisty, kteří budou o víkendu zajišťovat bezpečnost během návštěvy amerického prezidenta Baracka Obamy v Hannoveru.

Dalších pět zemí účast odmítlo vzhledem k tomu, že akce je finančně i personálně nepřiměřeně náročná ve srovnání s výsledkem. Počet pokutovaných řidičů se totiž každý rok pohybuje kolem 90 tisíc a výrazně se nemění.

Pokuty jsou v Německu relativně nízké, když řidič překročí povolenou rychlost o méně než 20 kilometrů v hodině. Při takovém prohřešku mimo obec hrozí pokuta nanejvýš 30 eur (810 korun), v obci 35 eur (950 korun), ale při vyšších rychlostech pokuty rychle rostou. Při překročení povolené rychlosti mimo obec o 30 kilometrů v hodině je pokuta nejméně 80 eur (2 160 korun), v obci nejméně 100 eur (2 700 korun). Může však dosáhnout i několika set eur.

Autoři: ,




Nejčtenější

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.