Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německá policie dnes měří rychlost, ale ne všude. Může to být drahé

  11:42aktualizováno  11:42
Policisté v deseti německých spolkových zemích dnes ráno zahájili plošné kontroly dodržování povolené rychlosti. Zaměří se především na silnice druhé třídy, kde je podle nich rychlá jízda nejrizikovější. Čeští motoristé si musí dát pozor na kontroly v sousedním Bavorsku, Sasko se naopak k policejní akci nepřipojilo.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Volkswagen

Kontrolní akce začala ve čtvrtek v šest hodin ráno a ve většině spolkových zemí potrvá do půlnoci, v Bavorsku až do pátečních šesti hodin.

Německá policie pořádá plošné kontrolní akce pravidelně každý rok na jaře. Chce tak upozornit na rizika nepřiměřeně rychlé jízdy, která je podle statistik hlavní příčinou smrtelných nehod. Loni na německých silnicích zemřelo 3 475 lidí.

Na rozdíl od předchozích let nyní nebudou policisté hlídat na celém území Německa. Dolní Sasko na severozápadě země se k akci nepřipojilo, protože nechce přetěžovat policisty, kteří budou o víkendu zajišťovat bezpečnost během návštěvy amerického prezidenta Baracka Obamy v Hannoveru.

Dalších pět zemí účast odmítlo vzhledem k tomu, že akce je finančně i personálně nepřiměřeně náročná ve srovnání s výsledkem. Počet pokutovaných řidičů se totiž každý rok pohybuje kolem 90 tisíc a výrazně se nemění.

Pokuty jsou v Německu relativně nízké, když řidič překročí povolenou rychlost o méně než 20 kilometrů v hodině. Při takovém prohřešku mimo obec hrozí pokuta nanejvýš 30 eur (810 korun), v obci 35 eur (950 korun), ale při vyšších rychlostech pokuty rychle rostou. Při překročení povolené rychlosti mimo obec o 30 kilometrů v hodině je pokuta nejméně 80 eur (2 160 korun), v obci nejméně 100 eur (2 700 korun). Může však dosáhnout i několika set eur.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Variabilita zadní řady sedadadel
VIDEO: Hlavním trumfem Karoqa jsou zadní sedadla, ale má to háček

Žádné jiné SUV této velikosti nemá tak variabilní interiér. Škodovácká novinka z kategorie SUV bude mít v nabídce polohovatelná a vyjímatelná sedadla zadní...  celý článek

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

Další z rubriky

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na cestách řádí slepí vrazi. Každý pátý řidič špatně vidí a neví o tom

Řidič, který špatně vidí, může být podle odborníků stejně nebezpečný jako ten, který před jízdou pil alkohol nebo požil drogy. Za varující přitom považují...  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.