Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německá policie dnes měří rychlost, ale ne všude. Může to být drahé

  11:42aktualizováno  11:42
Policisté v deseti německých spolkových zemích dnes ráno zahájili plošné kontroly dodržování povolené rychlosti. Zaměří se především na silnice druhé třídy, kde je podle nich rychlá jízda nejrizikovější. Čeští motoristé si musí dát pozor na kontroly v sousedním Bavorsku, Sasko se naopak k policejní akci nepřipojilo.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Volkswagen

Kontrolní akce začala ve čtvrtek v šest hodin ráno a ve většině spolkových zemí potrvá do půlnoci, v Bavorsku až do pátečních šesti hodin.

Německá policie pořádá plošné kontrolní akce pravidelně každý rok na jaře. Chce tak upozornit na rizika nepřiměřeně rychlé jízdy, která je podle statistik hlavní příčinou smrtelných nehod. Loni na německých silnicích zemřelo 3 475 lidí.

Na rozdíl od předchozích let nyní nebudou policisté hlídat na celém území Německa. Dolní Sasko na severozápadě země se k akci nepřipojilo, protože nechce přetěžovat policisty, kteří budou o víkendu zajišťovat bezpečnost během návštěvy amerického prezidenta Baracka Obamy v Hannoveru.

Dalších pět zemí účast odmítlo vzhledem k tomu, že akce je finančně i personálně nepřiměřeně náročná ve srovnání s výsledkem. Počet pokutovaných řidičů se totiž každý rok pohybuje kolem 90 tisíc a výrazně se nemění.

Pokuty jsou v Německu relativně nízké, když řidič překročí povolenou rychlost o méně než 20 kilometrů v hodině. Při takovém prohřešku mimo obec hrozí pokuta nanejvýš 30 eur (810 korun), v obci 35 eur (950 korun), ale při vyšších rychlostech pokuty rychle rostou. Při překročení povolené rychlosti mimo obec o 30 kilometrů v hodině je pokuta nejméně 80 eur (2 160 korun), v obci nejméně 100 eur (2 700 korun). Může však dosáhnout i několika set eur.

Autoři: ,




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.