Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ducati se čtyřmi kruhy: Audi kupuje italské motorkáře Ducati

  8:55aktualizováno  14:54
Německý výrobce luxusních automobilů Audi potvrdil koupi italského výrobce motocyklů Ducati Motor Holding SpA. Cenu ani žádné další podrobnosti automobilka nezveřejnila. Agentura Reuters však tento týden s odvoláním na zdroje uvedla, že cena se bude pohybovat kolem 860 milionů eur, tedy zhruba 21,3 miliardy Kč.

Ducati Diavel | foto: Ducati

Audi je stejně jako česká Škoda Auto součástí největší evropské automobilky Volkswagen.

Audi uvedlo, že akvizici již schválily dozorčí rady Audi i mateřského Volkswagenu. Audi chce dohodu dokončit co nejrychleji to bude možné, posvětit ji musí ještě antimonopolní úřady.

Akvizice rozšíří nabídku osobních a nákladních vozů Volkswagenu o motocykly. Ducati se stane 12. značkou Volkswagenu, pokud započteme i Porsche, jehož převzetí Volkswagen ještě nedokončil. Audi také posílí v dlouhodobém boji s konkurenční firmou BMW, která kromě luxusních vozů vyrábí také motocykly. Audi je druhým největším výrobcem luxusních vozů na světě za BMW a v příštích deseti letech plánuje BMW předhonit.

Italský Autoblog si všímá, že novou akvizicí pokračuje italské tažení německého koncernu. V roce 1998 koupil Volkswagen výrobce supersportů Lamborghini, loni pak zařadil do svého týmu slavné designstudio Italdesign Giorgetta Giugiara.

Analytici ovšem o významu nákupu Ducati pochybují. Podle nich nemá žádnou ekonomickou nebo průmyslovou logiku a pouze odráží vášeň předsedy představenstva Volkswagenu Ferdinanda Piëcha pro italský design. Pod vedením Piëcha Volkswagen rozšířil své impérium, které nyní zahrnuje vše od úsporných aut pro městský provoz po 40tunové nákladní automobily. Nyní se snaží najít způsob, jak koupit zbývající podíl 50,1 procenta v Porsche a minulý týden automobilka uvedla, že zvýšila majoritní podíl ve výrobci nákladních aut MAN.

Ducati vznikla v roce 1926 jako malá rodinná firma v Borgo Panigale u Boloni, která vyráběla radiové součástky. Postupně se rozrostla na předního světového výrobce motocyklů.

Dosavadní majitel, investiční fond Investindustrial Holdings ovládaný rodinou Bonomi, převzal Ducati v roce 2008 a pomohl firmě vrátit se k zisku poté, co se v roce 2005 ocitla v hluboké krizi. Ducati má nyní 1 100 zaměstnanců. Loni firma prodala 42 000 motocyklů a její příjmy činily 480 milionů eur, což bylo nejvíc v historii. Pro srovnání, Honda, která je největším výrobcem motocyklů na světě, loni prodala více než 16 milionů motorek.

Andrea C. Bonomi, prezident dosavadního vlastníka Investindustrialu říká: “Ducati pod naším vedením velmi vyrostlo. Jsme přesvědčeni, že společnost má ve schopných rukách Audi velmi pozitivní budoucnost, která bude uspokojovat klienty i zaměstnance firmy. Myslíme si, že Audi je nejlepší partner pro pokračováni procesu globalizace, který byl úspěšně odstartován."

V uplynulých letech se totiž Ducati rozjelo do světa. "V roce 2011 otevřela značka výrobnu v Thajsku a zahájila espanzi na významné rychle rostoucí trhy jako je Brazílie, Čína a Indie," uvádí italský Autoblog. Dnes tak 80 procent prodejů uskuteční Ducati mimo Itálii.

Výraznou osobností je nynější šéf Gabriele Del Torchio, kterému Andrea Bonomi přisuzuje hlavní zásluhy za rozvoj značky v posledních letech.

Pod jeho vedením Ducati uvedlo 17 nových modelů. V roce 2010 to byla Multistrada 1200, rok na to Diavel a nejnovějším přírůstkem je model Panigale.

Italský magazín Quattroruote už spekuluje, že stávajícího šéfa Gabriela Del Torchia by mohl nahradit Luca De Meo, nynější šéf marketingu Volkswagenu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
V Německu chtějí auta s cinknutými TDI vyhnat ze silnic

Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí by mohly přijít o registraci, pokud jejich majitelé odmítnou...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Další z rubriky

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Kamil Holán na Tourist Trophy 2017
Fascinuje mě rychlost, i když na ni člověk není stavěný, říká závodník

Jeden z nejrychlejších českých motocyklových závodníků Kamil Holán se vrátil z nejslavnějšího závodu Tourist Trophy na ostrově Man. Je to náramná podívaná a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.