Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Škoda

Němečtí autoprodejci slevují se šrotovným, Octavia Tour je za cenu fabie

  • 50
Koupě automobilu v Německu je v těchto týdnech nebývale výhodná. A to nejen díky takzvanému šrotovnému. Autosalony lákají na mimořádné slevy a vlastní ekologické prémie v řádu tisícovek eur. Nejvíc slev nabízí Volkswagen a Škoda.

Německý zákazník, který zároveň uplatní i nárok na státní šrotovné, může při koupi nového auta ušetřit až 10 tisíc eur, tedy kolem 265 tisíc Kč.

Největší ekologický bonus nabízí podle deníku Bild Volkswagen. Při koupi nových modelů Sharan nebo Touareg zákazník dostane dodatečně ke státní prémii bonus (Umweltprämie plus) ve výši 7 500 eur (téměř 200 tisíc korun ). I s inkasováním státního šrotovného, které v Německu činí 2 500 eur, však může kupující ušetřit 10 tisíc eur, za něž si teoreticky může přikoupit další levnější vůz. Lákavé bonusy ve výši 4 000 eur nabízí Volkswagen rovněž u modelu Passat, oblíbený golf zlevnil o 2 500 eur.

Škodovky za hubičku

Právě při koupi vozů značky Volkswagen lidé zároveň nejčastěji uplatňují šrotovné. Hned po Volkswagenu se z druhého nejvyššího počtu vozů prodaných díky německému šrotovnému může těšit jeho česká dcera Škoda, která navíc operuje vlastní ekologickou prémií, takzvaným "bye bye bonusem" ve výši osmi procent z původní ceny.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Škoda můžete koupit na www.automodul.cz

Škodu Octavii první generace, nesoucí označení Tour, si tak německý zákazník s uplatněním šrotovací prémie a bye bye bonusu od automobilky pořídí už za 8 680 eur, což je 230 tisíc korun. V Česku za ni dáte minimálně 300 tisíc a za 230 tisíc si objednáte nejvýš nejobyčejnější fabii.

Nejlevnější superb pak vyjde na 430 tisíc (16 270 eur). Stojí za pozornost, že podobné peníze stála před rokem v Česku základní Škoda Octavia.

Peníze na šrotovné docházejí

Teď je opravdu ta správná doba koupit si nové auto. Snížení cen a státní ekologická prémie ve výši 10 tisíc eur se nebudou jen tak opakovat," upozorňuje Marcus Krüger z německého autoklubu ADAC.

Půl druhé miliardy, kterou na ekologickou prémii vyčlenila v rámci svého druhého stimulačního balíčku německá vláda, stačí jen na 600 tisíc aut a podle některých dohadů budou prostředky vyčerpány už na počátku dubna. Od 30. března přitom má být šrotovné garantováno už na základě závazné kupní smlouvy, a nikoli, jako doposud, až na základě převzetí nového vozu a sešrotování starého.

BMW poskytuje svou ekologickou slevu ve výši 2 500 eur u objednávek na nové nebo předváděcí vozy do 30. dubna nádavkem ke státnímu šrotovnému. Trochu odlišný princip uplatňuje Daimler u vozů Mercedes Benz do 31. března.

Každý, kdo si koupí nový vůz, dostane slevu 2 500 eur, pokud se zbaví starého, a to bez ohledu na jeho stáří nebo stav.

Zajímavé akce v Německu nabízejí i zahraniční výrobci automobilů. Toyota zaručuje do 31. března náhradní "ekologickou" prémii případným zákazníkům, kteří si do té doby závazně objednají novou Toyotu Aygo, Yaris, Auris nebo Corolla, ale stát jim zažádané šrotovné už neposkytne, neboť prostředky na něj mezitím dojdou. Italský Fiat ke státnímu šrotovnému přidává svůj "Ecoplus bonus", který podle modelové řady může dosáhnout až 4 150 eur.

Expert ADAC Krüger předpokládá, že automobilky budou v určitých slevových akcích pokračovat i po vypršení těch nynějších. "S koncem šrotovného nespadnou akce zpátky na nulu, to by znamenalo dramatický pokles obratu. Výrobcům jde také o to, udržet současnou pozitivní náladu," předpokládá Krüger.

,