Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nemocný diesel dává kouřové signály

aktualizováno 
Zdravý diesel musí -
ať startuje po hodině nebo po dvou měsících - okamžitě naskočit, natvrdo se rozběhnout a běžet. Nejdéle po třech minutách chodu by měl přestat kouřit, nanejvýš při prudkém zvýšení otáček může vypustit malý tmavý obláček. Naopak nepravidelný rozběh svědčí o nedobrém stavu, s dalšími typickými projevy se hlásí jisté závady. V tabulce přinášíme jejich základní přehled.

Projev závady Příčina

namodralý kouř při startu a při začátku jízdy nedostatek paliva, netěsný systém, ucpaný filtr
černý kouř špatně seřízené čerpadlo, špatné vstřikovací trysky
modročerný kouř, je cítit olejem opotřebovaný motor
motor poklapává, klepe, začíná kouřit zadřené vstřiky
motor jde nepravidelně ucpaný filtr, špatně seřízený motor
roste spotřeba, motor je hlučnější zadřené vstřiky
motor je prvních 10 až 15 km hlučnější v nádrži je zřejmě málo paliva, nasál znečištěnou naftu
motor špatně startuje porouchaná žhavicí svíčka, při závadě dvou svíček
většinou motor nenastartuje
motor špatně startuje opotřebovaný motor,
už při teplotě mírně nad nulou který ve větších mrazech nepojede vůbec

Pramen: MF DNES


Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.