Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nemotorkář, co objel svět: Africké ženy mě lákaly na kozí sádlo

aktualizováno 
Cesta kolem světa není jen tak, i když plujete třeba na palubě luxusní Queen Elizabeth. Správný hardcore to je ovšem na motorce.

Igor Brezovar v Tanzánii | foto: Archiv Igora Brezovara

Objet zeměkouli na motorce se podařilo několika lidem, včetně žen. I mezi těmito blázny se najdou tací, kteří jsou ještě většími blázny – jako např. Sjaak Lucassen, Holanďan, který cestu kolem světa absolvoval v sedle své supersportovní Yamahy R1, původně konstruované pro extrémní jízdu na okruzích.

Záběry, na kterých se s ní brodí metrem vody, nebo zahrabává se do pouštního písku jsou dostatečně výmluvné:


Světoběžníky na motorkách máme i u nás v Česku. Tím největším je trochu paradoxně Slovinec Igor Brezovar (34), trvale žijící a podnikající v Praze.

Na svých cestách po Evropě, Asii, Africe a Austrálii dosud urazil 170 000 km, což vynikne po zjištění, že v Africe cestovní tempo místy klesalo vinou tvrdého terénu na 100 km/týden.

Igor Brezovar v Kambodži

Překvapivě ale Afrika vede v Igorově soukromém žebříčku kontinentů.

"Nejkrásnější, nejdobrodružnější, netvrdší, nejnebezpečnější, nejkouzelnější,… ", vypočítává.

V Keni, turistické a relativně civilizované zemi byl dokonce oloupen somálskými bandity s puškami. Igor je ale dobrý obchodník, původně uloupenou sumu 70 USD usmlouval s únosci na 40, aby mu zbylo na živobytí.

Igor Brezovar v Malawi

Cesty dnes podniká na svém velkém bavoráku GS, který i s příslušenstvím váží 550 kg. Pokud takový mamut spadne, problémy zvednout by ho měl i leckterý vyšlechtěný abonent fitcentra, natož Igor se svou útlejší postavou.

"Počkám," nabízí jednoduché vysvětlení. Prostě počká, dokud nejede někdo kolem – to v některých projížděných končinách trvá také pár hodin, během kterých lze krátit čas pozorováním krajiny a zvěře, pokuřováním, SMSkováním nebo studiem mapy.

Nejkrásnější ženy jsou prý rovněž v Africe. Poměr nakažených ke zdravým je ale místy větší než 1:1, a to trochu brzdí poznávací záměry leckterého cestovatele.

Igor Brezovar v Namíbii

U jednoho namibijského kmene, kde trávil Igor několik dní, mu náčelník po čase nabídl několik nejlepších dcer vesnice v okolí známé intenzivním chovem koz.

Správný cestovatel si nevybírá, ale tohle prý opravdu nešlo: ženy zde totiž nevábí muže přehnanou hygienou, ale potíráním těla kozím sádlem, vplétáním kozích kostí do vlasů a dalšími rafinovanými triky na kozí bázi.

Na druhou stranu k těm nejkrásnějším údajně patří vysoké ženy některých etiopských kmenů.

"Samotný sex je ale dráždivější s Asiatkami," rozhovořil se trochu tišeji na dané téma Igor, "jsou jemnější a citlivější oproti spíše hrubějším Afričankám."

Tyto postřehy jsou však jen vedlejším produktem cestování na motorce. Část Asie ostatně Igor projel se svou ženou, po narození dítěte mu byla jako kontrolní dozor do jiné části Asie doporučena ženina přítelkyně.

Zajímavé je, že Igor se za motorkáře nepovažuje. "Motorka je jen prostředek. Ani nevim, kolik má koní, prý asi devadesát, nepamatuju se, na jakých pneumatikách jedu – prostě na těch, které jsou k mání. Opravit neumim skoro nic, jen ty základní věci," usmívá se.

Kromě spolujezdkyně nejraději cestuje sám, jako správný individualista nechce o žádné partě ani slyšet. Maximálně kus cesty jede ve dvojici, což podle něj eliminuje riziko rozmíšek, ponorkové nemoci apod.

Igor Brezovar v Mauretanii

"Jsem milovník asfaltu," tvrdí dále Igor, který na svých cestách po něm jel asi z jedné třetiny. Po zážitcích typu tlačení motorky na africké rozbahněné silnici z jedné metrové louže do druhé tomu asi nemůže být jinak.

Přesto se chystá na další cestu - teď je na řadě Amerika, kterou by rád projel od Aljašky až po Ohňovou zemi.

Igor Brezovar v Malawi

Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.