V roce 2000 založený mnichovský malovýrobce představuje nový superekonomický automobil.
Loremo - narozdíl od zbytku automobilového světa - neexperimentuje s alternativními palivy, nebo hybridními způsoby pohonu, ale sází na stále oblíbenější turbodiesel ...ČTĚTE ZDE
Nízké auto, chlubící se koeficientem aerodynamického odporu Cx=0,2, má zajímavou konfiguraci interiéru. Cestující na zadních sedadlech sedí proti směru jízdy, zády k řidiči a spolujezdci. Do minimalistického interiéru nastupují výklopnou přední a zadní částí.
Na rámovou konstrukci s hmotností pouhých 95 kilogramů jsou přimontované plastové díly karoserie. O 450 kilogramů celkové hmotnosti se přední a zadní náprava podělily půl na půl.
Konstruktéři si při honbě za snižováním spotřeby zaměřili na minimalizaci jízdních odporů. Loremo proto dostalo mimo jiné speciální pneumatiky s velmi netradičním rozměrem 105/70 R14.
V nabídce německého spořínka budou dva turbodieselové motory pohánějící zadní kola. Slabší dvouválec s výkonem 15 kW rozjede loremo až na stošedesátku a rozjezd na stokilometrovou rychlost mu trvá 20 sekund. Dvacetilitrová nádrž vystačí na 1300 kilometrů jízdy.
Rozmařilci, kterým nebude vadit průměrná spotřeba 2,7 litru/100 km, pak mohou sáhnout po verzi GT, která s padesátikoňovým tříválcem umí uhánět až 220 km/h, na stovce je za 9 s, váží o dvacet kilo víc a ujede na jednu nádrž o 500 km méně.
Cena úsporného lorema je stanovena na 10 990 euro, závodní verze pak vyjde na 14 990. Základní verze dostane airbagy a autorádio, za příplatek bude palubní počítač, klimatizace, MP3 přehrávač a navigační systém.
Loremo v číslech
Loremo LS |
Loremo GT | |
Motor |
2válec turbodiesel |
3válec turbodiesel |
výkon |
15/20 kW/k |
36/50 kW/k |
max. rychlost |
160 km/h |
220 km/h |
zrychlení 0-100 km/h |
20 s |
9 s |
převodovka |
pětistupňová |
pětistupňová |
spotřeba |
1,5 l/100 km |
2,7 l/100 km |
dojezd (nádrž 20 l) |
1300 km |
800 km |
hmotnost |
450 kg |
470 kg |
rozměry (d x š x v) |
384 x 136 x 110 cm |