Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nenechte se ošidit

  8:56aktualizováno  8:56
* cenu by měl jako první vyslovit prodávající

* kupec by si měl předem ověřit cenu podobných aut jinde.
* cenu by měl jako první vyslovit prodávající

* kupec by si měl předem ověřit cenu podobných aut jinde. Minimální variantou je procházka po okolních autobazarech s poznámkovým blokem a tužkou v ruce. Dosti dobrou představu o reálné ceně toho kterého auta může dát i internet, kde existuje několik databází ojetých vozů na trhu. Dobré je znát tabulkovou cenu konkrétního typu auta, určitého roku výroby, stupně výbavy a typu motoru. Seriózním zdrojem informací je v tomto případě aktuální Ceník firmy Eurotax

* za perspektivní ojetinu odborníci zpravidla považují ojetinu do pěti let stáří, což jsou auta současné, maximálně předcházející generace

* malý vůz by měl najeto do 100 000 kilometrů, u vozů nižší střední a střední třídy je přijatelné i o padesát tisíc kilometrů více

* ojetiny jsou obvykle levnější ve velkých městech než na venkově. To se však týká běžných typů aut. Velké vozy se silnějšími motory lze naopak koupit levněji v oblastech s menšími příjmy obyvatel. Levnější auto, ale s větším rizikem pozdějších komplikací najdete obvykle v menších neznačkových bazarech

* zpravidla jen velmi málo ojeté a málo staré ojetiny nevyžadují další investice. Kupec by měl proto vždy počítat s finanční rezervou, která se obvykle udává jako dvacet procent z ceny kupovaného auta

* při úvahách o koupi daného typu vozu je třeba také brát v úvahu ceny náhradních dílů a vzdálenost od bydliště k příslušnému servisu

* mimořádně výhodná koupě neexistuje. Platí, že čím více výhodná koupě se zdá, tím větší problémy se dají očekávat


Autor:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.