Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Není pivo jako pivo

  22:32aktualizováno  22:32
Řidiči, kteří si nedovedou představit oběd či večeři bez doušku piva, by měli jednak správně volit nápoj, který je obsahem alkoholu pokud možno co nejméně poznamenán, a jednak by měli vědět, jaký čas potřebují k tomu, aby se alkoholického opojení zbavili. V Česku se vyrábít téměř tři stovky druhů piv, z nichž minimálně alkoholu má například Herold 8° z Březnice. "Když si řidič o váze kolem 85 kilogramů dopřeje jeho půllitr, může usednout za volant už hodinu poté, co začal rovnoměrně pít. Podobné to je u dalších osmiček," říká přednostka Ústavu soudního lékařství v Plzni a soudní znalkyně Helena Kvapilová. "Na opačné straně spektra je tmavý čtyřiadvacetistupňový Primátor Double z Náchoda. Vyloučení půllitru tohoto piva z řidičova těla trvá pět a půl hodiny." Orientačně lze konstatovat, že řidič o hmotnosti zhruba 85 kilogramů může s jistotou pokračovat v jízdě po vypití půllitru desítky za dvě a čtvrt hodiny, a dá-li si dvanáctku, měl by čekat téměř tři hodiny.

ZDE najdete přehled českých piv a obsahu alkoholu v nich

Působení vybraných piv na řidiče 1)

značka

obsah alkoh.

(obj.%)

0,5 l se vyloučí

 za (hod)

1 l se vyloučí

za (hod)

Budvar  10°

4,0

2,15

4,30

Budvar 12°

5,0

2,45

5,30

Gambrinus 10°

4,1

2,15

4,30

Gambrinus 12°

5,0

2,45

5,30

Flekov.tm. ležák

5,0

2,45

5,30

Herold 8°

2,0

1,05

2,10

Hostan 10°

4,0

2,15

4,30

Hostan Hradní

4,4

2,25

4,50

Krušovice 10°

3,8

2,05

4,10

Krušovice 12°

5,2

2,50

5,40

Měšťan 10°

4,0

2,15

4,30

Prazdroj 10°

3,6

2,00

4,00

Prazdroj 12°

4,4

2,25

4,50

Primus

4,2

2,20

4,40

Primát. Doub. 24°

10,0

5,30

11,00

Radegast Klasik

3,6

2,00

4,00

Radegast Prem.

5,1

2,50

5,40

Starobrno 8°

3,2

1,45

3,30

Starobrno Ležák

5,0

2,45

5,30

Staropram. Klasik

4,2

2,20

4,40

Staropram. Prem.

5,0

2,45

5,30

Velkopop. výčepní

4,0

2,15

4,30

Velkopop. ležák

5,0

2,45

5,30

Velvet

5,3

2,51

5,42

Poznámky: 1) výpočty jsou orientační, platí pro muže o hmotnosti zhruba 85 kilogramů a čas pro vyloučení z lidského těla je maximální                             Pramen: MF DNES

 Jaký čas potřebuje alkohol, než zmizí u krve řidiče (v hodinách)1)

  pivo 10°

muž/žena

  pivo 12°

muž/žena

0,5 l

2,15/3,42

0,5l

2,45/4,31

1 l

4,30/7,24

1 l

5,30/9,12

1,5 l

6,45/11,07

1,5l

8,15/13,33

2 l

9,00/14,49

2 l

11,00/18,04

2,5 l

11,15/18,31

2,5l

13,45/22,35

3 l

13,30/22,15

3 l

16,30/27,06

3,5 l

15,45/25,57

3,5l

19,15/31,37

4 l

18,00/29,38

4 l

22,00/36,06

4,5 l

20,15/33,20

4,5l

24,45/40,37

5 l

22,30/37,02

5 l

27,30/45,08

víno přírod.

muž/žena

lihov. 40°

muž/žena

0,2 l

2,28/4,04

0,5dcl

3,15/3,42

0,4 l

4,56/8,08

1dcl

4,30/7,24

0,6 l

7,24/12,13

1,5dcl

6,45/11,07

0,8 l

9,52/16,18

2dcl

9,00/14,49

1 l

12,20/20,22

2,5dcl

11,15/18,31

1,2 l

14,48/24,26

3dcl

13,30/22,13

1,4 l

17,16/28,30

3,5dcl

15,45/25,57

1,6 l

19,44/32,34

4dcl

18,00/29,38

1,8 l

22,12/36,38

4,5dcl

20,15/33,20

2 l

24,40/40,42

5dcl

22,30/37,02
Poznámky: 1) výpočty jsou orientační, berou v úvahu muže o hmotnosti 85 kilogramů a ženu o hmotnosti 60 kilogramů, kteří zmíněné alkoholické nápoje pili rovnoměrně, alkohol v pivu je počítán v případě desetistupňového piva pro obsah 4,1 objemového procenta a u dvanáctistupňového piva 0,5 objemové procenta, přičemž takový konkrétní údaj by neměl chybět na etiketě žádného výrobku
Pramen: MF DNES

 

Detekční trubičky zná mnohý řidič

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.