Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Neobvyklá premiéra: Ford ukázal v Barceloně auto, které vám přečte SMS

  12:40aktualizováno  12:40
Barcelona (Od zpravodaje Mobil.cz) - Poněkud neobvyklou světovou premiéru zažil nový Ford B-Max. Jeho hlavní chvíle přijde až v Ženevě, ale vůz s neobvyklou konstrukcí dveří už si ji odbyl na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně.

Ford B-Max: premiéra na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně | foto: Luděk Vokáč, iDNES.cz

Barcelonský veletrh je největším veletrhem telekomunikační techniky v Evropě a možná i na světě. Mezi mobilními telefony se ale letos objevila i jedna hodně neobvyklá premiéra – Ford zde totiž poprvé odborné veřejnosti ukázal kompaktní minivan B-Max.

Vůz navíc odhalil sám Bill Ford, šéf automobilky a pravnuk jejího zakladatele. Na rozdíl od premiér na stáncích mobilních výrobců navíc nebylo u Fordu příliš mnoho novinářů, takže jsme si nový B-Max mohli prohlédnout poměrně dobře.

Ještě, než se ale budeme věnovat samotnému autu, měli bychom vysvětlit, proč vůbec Ford auto představil na tomto veletrhu. Důvod je prostý, jde totiž o první model, který na evropském trhu dostane technologii Sync, kterou Ford do svých aut připravuje ve spolupráci s Microsoftem.

Systém Sync má dvě roviny. První je vlastně způsob, jak ovládat různé funkce auta nebo připojeného mobilního telefonu hlasem. Auto může být také připojeno na internet a řidič může za jízdy provádět některé úkony, které by jinak byly nemyslitelné. Systém mu například přečte došlou SMS nebo nový e-mail. Řidič přitom nemusí spustit oči z vozovky ani dávat ruce z volantu.

Ford B-Max: premiéra na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně

Otázkou je, jak bude systém Sync fungovat v Česku – zatím totiž podporuje 19 jazyků a náš rodný mezi nimi chybí.

I v České republice ale bude plně fungovat druhá část systému Sync, automatický asistent v případě kolize. Vůz díky němu po nehodě automaticky zavolá na tísňovou linku a v lokálním jazyce (tentokrát by čeština podporována měla být) operátorovi oznámí podrobnosti o havárii a aktuální GPS souřadnice auta. Následně systém dovolí spojení s operátorem samotné posádce.

Systém Sync se krom B-Maxu dostane i do dalších modelů Fordu, zanedlouho bude následovat například focus.

Unikátní dveře

Ford je vyvíjel tři roky - čtěte zde

B-MAX a jeho dveře na vlastní oči

Billem Fordem odhalený B-Max na stánku měl bílou barvu, která výrazně kontrastovala s interiérem v černé kůži. Vzhledově atraktivní MPV bude vypadat lépe asi v jiných barvách, ale ani bílá není špatná. Navíc právě v kombinaci s tmavým interiérem dala barva skvěle vyniknout neobvyklé konstrukci, která postrádá středový sloupek mezi dveřmi.

Ford B-Max: premiéra na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně

Právě na mechanismus dveří jsme se při zkoumání auta nejvíce zaměřili. V karoserii na první pohled zaujmou masivní oka, do kterých se po zavření dveře auta doslova zaháknou. Pozornost přitáhne i samotný silný profil dveří a asi dvaceticentimetrové černé lišty, které při zavřených dveřích dosedají přes sebe.

Fotogalerie

Auto s otevřenými dveřmi působí opravdu neobvyklým dojmem. Vstupní otvor je královský, na druhou stranu nastupování na zadní sedadla by asi mohlo být ještě pohodlnější, pokud by se zadní dveře daly odsunout o kousek víc.

Otevřené dveře dávají B-Maxu dojem ohromující prostornosti, jenže posádka bude pochopitelně jezdit s dveřmi zavřenými. 

První dojem je takový, že B-Max nebude nejprostornějším vozem svého segmentu, nedostatkem místa ale posádka určitě trpět nebude. Ford se však chlubí tím, že jeho vůz bude rozhodně nejúspornějším v segmentu.





Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.