Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Neoficiálně o Škodě Joyster: Půjde do výroby!

  13:39aktualizováno  14:39
Jako první na světě přinesl iDNES.cz fotografie nové škody den před zahájením autosalonu. Přinášíme další fotografie a informace o novém konceptu sportovní škodovky přímo z Paříže. Neoficiální zdroje dokonce tvrdí, že joyster půjde do výroby.

Škoda Joyster | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Pro neinformovaného návštěvníka autosalonu může setkání s joysterem znamenat šok. Svítivě žlutý kabát, tři dveře a moderní  elektronika na sportem hýřící palubě.

Jako by se letos mladoboleslavská automobilka rozhodla zbavit puncu "šedých myší" rodinné garáže, které spolehlivě a s pohodlím odvezou, za srdce ale nechytí.

Asi nejzářivější studie, která parkuje ve vykobercovaných halách u Porte de Versailles, je zaměřena na mladé řidiče. Na pohled je malá, rozměry se nejvíce blíží fabii. 

Přikrčená silueta, malé převisy a vypracovaná muskulatura blatníků ovšem způsobují, že joyster vypadá pěkně široce.

Kdo by ještě před pár lety čekal, že  na autosalonu potká sportem hýřící koncept se znakem okřídleného šípu uprostřed volantu.

Příslušnost ke značce se projevila na prvcích vypůjčených z nekonvenčního sériového bratra roomsteru. Oblá střecha a černé sloupky stejného původu sportovní charakter joysteru podtrhují.

Škoda už dávno není popelkou mezi automobilkami, a platí to i v disciplíně konceptů. Světla má joyster podle poslední módy složená z LED diod, nechybí obří ráfky kol.

Uvnitř čekají čtyři výrazně tvarovaná sedadla oblečená do stejné barvy jako exteriér.

Na technicistně pojaté  přístrojové desce zaujme komunkační centrum. Barevné díly interiéru je možné měnit tak, aby ladily s vaší náladou nebo oblečením.

Klasický audiosystém nahradil slot na notebook ovládaný přes dotykový displej.

Najen pro autosalon
V oficiální firemní zprávě je joyster pojmenován jako: "Realizovaná představa nových forem a funkcí kompaktního automobilu pro budoucí zákazníky značky Škoda, která ukazuje další vývoj známých designérských prvků vozů Škoda.“

Zkusme slova oficiální zprávy dešifrovat. Škoda Auto získala v koncernu VW klíčovou roli. Úkol pro Mladou Boleslav teď zní: Již žádná obyčejná auta pro chudší klientelu, ale za solidní peníze vozy nabízející něco navíc.

Napřesrok má o oprávněnosti této nové strategie motoristickou veřejnost přesvědčit nová generace Fabie. V roce 2008 přijde nový model Superbu, o rok později je již potvrzený Yeti. A co Joyster? Kde se pro něj najde místo?

Kdy přijde na trh?
Že by automobilka předváděla jen jako poutač pro svůj stánek na autosalonu hračku vytaženou a oprášenou z depozitáře karosářského studia? Naše zdroje z firmy tuto úvahu vyvracejí: "Ne, to je studie skutečného vozu, který se bude - s největší pravděpodobností - opravdu dělat," říká osoba, o jejíž informovanosti netřeba pochybovat, ale která si nepřeje jmenovat. Kdy se stane joyster realitou? Na to již odpověď nedostaneme.

Nabízí se tedy logická úvaha: Joyster může být tím přelomovým modelem, který se představí jako zcela nový vůz v roce 2008. Společně se superbem. Přelomovým proto, že ještě nikdy v minulosti nedokázala mladoboleslavská automobilka uvádět na trh v jednom roce současně dva modely. Za dva roky se to stát může. A tím okamžikem vystoupí na další schod cesty vedoucí k metě zvané jeden milion aut ročně.

Skutečným zhmotněním studie Joyster pak bude nejspíš vůz menší než fabia, řekněme na úrovni nejmenšího koncernového vozu fox, kombinující podobně jako roomster prvky několika koncernových modelů na principu současně moderního hesla modularity: kus z toho, část z onoho a vše v dostatečně atraktivní karoserii.

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.