Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Neoriginální díly jsou pro stará auta

aktualizováno 
Automobilové náhradní díly z druhovýroby mají někdy třeba jen třetinovou cenu originálů, ovšem odborníci je doporučují pouze pro omezené využití.
Automobilové náhradní díly z druhovýroby mají někdy třeba jen třetinovou cenu originálů, ovšem odborníci je doporučují pouze pro omezené využití. K tématu se v minulosti v MF DNES vyjádřili tři znalci, z jejichž názorů vybíráme některé myšlenky.

PETR SVOBODA, obchodník s novými i jetými automobily, majitel diesel-servisu v Plzni: "Neoriginální díly patří až do vozu, který je starší než tři roky nebo absolvoval přes 100 tisíc kilometrů. Pokud se jedná o automobil u prvního majitele a v perfektním stavu, tak neradím přemýšlet o neoriginálních součástkách, byť je auto starší a třeba má i najeto víc kilometrů. Majitel by totiž byl sám proti sobě, neboť díl od náhradního výrobce téměř vždy vydrží méně než originál. Jestli jsou někde součásti z druhovýroby zvlášť rizikové, tak je to u vstřikovacích čerpadel vznětových motorů. Pokud vlastník nehodlá vůz v nejbližší době prodat, tak by měl bez váhání sáhnout po jistotě originálního kusu. Jestli ale auto brzy nabídne bazaru, tak je pro něj originální díl zbytečným výdajem."

JOSEF HODEK, autoklempíř a majitel servisu v Plzni: "Díl od náhradního výrobce patří opravdu jen do starších a již více jetých vozů. Pokud si ale zákazník přeje levnější zboží, tak mu vyhovím. Ovšem řemeslnická čest se ve mně bouří. Vždyť například na blatnících je rozdíl vidět na dálku, neboť neoriginální kus karosář nenapasuje stejně jako originál. Další kapitolou je životnost - na klempířských komponentech se někdy projeví už tři zimy. Existují ale výjimky. Bez rozpaků použiji neoriginální pryžové díly, stejně dobrou zkušenost mám s chladiči z druhovýroby. Bez omezení a zcela jednoznačně doporučuji levnější součástky lidem, kteří mají auta v hodnotě kolem padesáti tisíc korun. Ta mají před sebou posledních pár sezon a drahé opravy ztrácejí smysl."

ROMAN REŠ, opravář automobilů v Plzni: "Zásadně odmítám díly z druhovýroby pro brzdy a části, které mají bezprostřední vliv na chod motoru a bezpečnost jízdy. Nebránil bych se jejich použití při klempířských opravách méně hodnotných automobilů, bez problémů bývají některé elektrosoučásti, dokonce i alternátory či startéry."
Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.