Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nepořádku na silnicích přibývá a mnozí řidiči na to doplatí

aktualizováno 
Je to jeden z typických znaků poslední doby: na zdejších silnicích přibývá nepořádku. Řidič by v té souvislosti měl vědět, že pokud narazí například do pneumatiky pocházející z defektu nákladního auta nebo havaruje kvůli větvím, které na silnici spadnou ze stromů, dočká se náhrady škody od pojišťovny většinou jen v případě, že má uzavřenou havarijní pojistku. "Z povinného ručení pojišťovna neplatí za opravu auta v případech, že je viník nehody neznámý," říká Martina Jiřičková z České pojišťovny. Peníze by však řidič bez havarijního pojištění dostal v případě, že by třeba při nárazu do roztržené pneumatiky zaregistroval značku nákladního auta, ze kterého pochází. Ale taková představa je asi bláhová: v kritické situaci, kdy se před očima náhle objeví nečekaná překážka, si řidič těžko zaregistruje a zapamatuje kombinaci písmen a čísel na vozidle jedoucím před ním. "Pneumatiky z náklaďáků se hlavně na dálnicích objevují každou chvíli a uznávám, že je to občas o život," připouští Vratislav Kerpl ze Správy a údržby dálnic v Mirošovicích, která pečuje o jeden z nejvytíženějších dálničních úseků v zemi. A když má řidičům poradit, jak na takový problém reagovat? "Nejlepší je zastavit u oranžové hlásky a dát nám o tom vědět nebo z mobilu vytočit linku 158," uvádí Vratislav Kerpl. A zdůrazňuje, že zastavit, vystoupit z vozu a chodit po dálnici odborníci na bezpečnost dopravy lidem nedoporučují. "Většinou praskají běhouny protektorovaných kol kamionů. Nepamatuji si, že bych viděl samo od sebe prasklé kolo z osobního auta," tvrdí Aleš Langer ze zlínské firmy Barum Continental. Situace s náhradou škody v podobných situacích se mění, když se podaří zjistit, kdo silnici znečistil nebo tam překážku způsobil. "Pokud třeba nechají nepořádek na vozovce pracovníci konkrétního zemědělského družstva nebo nepořádky zůstaly na silnici například týden, což byla dostatečně dlouhá doba k úklidu, lze vymáhat náklady na opravu vozidla u takových institucí," radí Martina Jiřičková z České pojišťovny.
Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.