Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brazilci se bojí o život. Nechávají si obrnit i malá auta

aktualizováno 
Pořizovat si obrněná auta bývá většinou výsada aristokratů, celebrit, mafiánů nebo lidí z vysokého byznysu. V Brazílii, která každý den bojuje s vysokou pouliční kriminalitou, se ale díky nízké ceně speciálního opancéřování vozu stává nezbytnou výbavou i obyčejnějších řidičů.

Alexandre Sarafian ze Sao Paula se rozhodl, že neprůstřelné kevlarové brnění pořídí do své Kii Sportage, aby tak ochránil svoji matku. Původně chtěl koupit jiný vůz, ale právě sportage je jedním z vozů, na které DuPont vyrábí jednotnou sadu pro ochranu před útoky. "Ve městech jako je San Paulo se obrnění auta stává nezbytnou součástí vozu. Nemůžu říct, že by se mi to líbilo, ale bohužel se bojíme o svoji bezpečnost."

Šestá největší ekonomika světa je ve světě známá i svojí kriminalitou. Únosy, ozbrojená přepadení a loupeže trápí hlavně obyvatele velkých měst, a proto chemický výrobce DuPont v roce 2008 poprvé představil sady pro "zneprůstřelnění", speciálně připravené pro modely značek Chevrolet, Honda a dokonce i Kia, které se svojí cenou skvěle hodí právě pro střední třídu.

"Myslíme na lidi, kteří se pohybují ve velkých městech a cítí se ohroženi spíše každodenním pouličním násilím a ne cílenými únosy nebo naplánovanými zločiny. To jsou naši zákazníci," říká obchodní ředitel brazilského zastoupení společnosti DuPont Carlos Benatto a dodává, že jejich výrobek ochrání zákazníky proti většině ručních zbraní běžně používaných v Brazílii.

Obrnění vozu, které se prodává výhradně v Brazílii, dokáže vozidlo ochránit před střelami kalibru .38 a jeho obliba mezi řidiči každým rokem roste. Jen v první čtvrtině letošního roku se prodeje navýšily o 70 procent v porovnání se stejným obdobím loňského roku.

Montáž neprůstřelných kevlarových dílců stojí téměř čtvrt milionu korun (12 tisíc dolarů) a jejich instalace trvá 15 dnů, během kterých firma vymění obyčejná okna za neprůstřelná a do vnitřku dveří nainstaluje speciální kevlarové panely. Výrobce sice tvrdí, že jejich hmotnost nijak neovlivní spotřebu paliva, ale navýšení váhy o 90 kilogramů vyvolává jisté pochybnosti.

I přes vysokou cenu ale výrobce nemá o zákazníky nouzi, oproti klasickému opanceřování vozu totiž stále vyjde mnohem levněji. "Naše brnění jsme vyvinuli hlavně proto, aby nabídlo bezpečnost širším vrstvám," říká Alan Goran, technický manažer firmy DuPont Armura.

Podle něj nabízí v Brazílii obrnění vozu víc než stovka firem a soukromníků, ti však montují do aut různé části od jiných výrobců a celková cena bývá až dvojnásobně vyšší. DuPont nabízí speciální sady do 11 vybraných modelů aut a tím snižuje i pořizovací náklady.

Podle Unie soukromých bezpečnostních agentur vydají Brazilci na svoji ochranu každý rok téměř 162 miliard korun. Firma DuPont dokonce slaví se svým neprůstřelným kevlarem takový úspěch, že plánuje expanzi i do dvou dalších zemí, které zatím nechce jmenovat. A chce se zaměřit i na brazilské taxíky. To kvůli blížícímu se mistrovství světa ve fotbale v roce 2014 a olympijským hrám, které se v Rio de Janeiru budou konat o dva roky později.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.