Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nerovný střet: crash test Audi Q7 s Fiátkem 500

aktualizováno 
Na fotkách z tohoto crash testu to vypadá, jako by Audi Q7 otevřelo svou velkou tlamu v podobě kapoty motoru a začalo polykat jednohubku neboli malého Fiata 500.

Fiat 500 versus Audi Q7 | foto: ADAC

Taková symbolika bohužel nemá daleko k pravdě. Když velké SUV narazí do minivozu, obr prcka nebezpečně převálcuje. Vyplývá to z testu německého autoklubu ADAC.

Audi Q7 VR6 FSI (hmotnost 2 370 kg,
crashtest EuroNCAP: 4**** za ochranu posádky)

versus

Fiat 500 1,2 Pop (940 kg,
crashtest EuroNCAP: 5***** za ochranu posádky)


Jeho výsledek říká, že při srážce malého a lehkého auta s velkým SUV se posádka v tomto případě Fiatu 500 ocitá ve velkém nebezpečí. Přestože malý fiat patří podle jiných crash testů Euro NCAP k nejbezpečnějším autům své kategorie.

Když však narazí na Audi Q7 nebo jiné podobně robustní auto, dojde k nerovnému střetu.

Obě auta jela v okamžiku nárazu rychlostí 56 kilometrů v hodině.

Přestože karoserie Fiatu 500 prokázala v crash testu určitou odolnost, posádka uvnitř fiátku je i tak vystavena obrovskému tlaku.

Crash test ukázal, že hlavový i kolenní airbag italského vozu nemohl snést velká zatížení z nárazu do mnohem větší překážky. Ani airbag ve volantu nebyl dostatečnou ochranou.

Figurína zastupující řidiče narazila hlavou do předního sloupku a hrudníkem do volantu. Na její šíji naměřili technici autoklubu ADAC tak velké síly, že by byl život řidiče vážně ohrožen. 

Velká poranění by neminula ani nohy a pánev řidiče. Autoklub je dává za vinu tuhým podélným nosníkům Audi Q7, které se při crash testu zavrtalo do malého fiatu.

Za zvláště tragické pak ADAC považuje, že by bez zranění nevyvázly ani děti usazené na zadních sedadlech Fiatu 500. Naproti tomu posádka z audi by ze střetu vyvázla s nanejvýš malými poraněními.

Důvod, proč dopadl test pro posádky obou vozů tak odlišně, spočívá ve zhruba dvojnásobné hmotnosti velkého SUV. Ale svou roli sehrává také skutečnost, že se u Audi udělalo příliš málo pro to, aby podobný střet dopadl lépe. Míní zástupci ADAC.

Na vině je prý konstrukce čelní části modelu Q7, která by měla umět lépe pohltit energii vzniklou při nárazu. Což by bylo výhodné i pro posádku jedoucí v testovaném audi. Ne vždy je totiž protivníkem při havárii malé auto.

Technici z ADAC si myslí, že by se tímto problémem měli zabývat také v dalších automobilkách, kde vyrábějí podobně velká auta. Vyzývají zákonodárce, aby od výrobců velkých SUV vyžadovali větší ohled k menším autům. A aby zavedli povinné provádění podobných crash testů.

Autoři:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.