Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Neškodný fetiš

  17:25aktualizováno  17:25
Doslova a do písmene elektrizující sporťák dovezla do Paříže monacká mikroautomobilka Venturi. Perverzní zážitky, které jméno slibuje - Fétish, se nekonají. Latex, kůži, řetězy... ničím podobným auto neoplýva. Zákazník, který si jej koupí ale "trochu jiný" být musí.
Venturi Fétish

Venturi Fétish - Sportovní ambice tomuto 3887 mm dlouhému, 1884 mm širokému a 1200 mm vysokému roadsteru nechybí. | foto: Venturi

Zaprvé musí mít více než půl milionu euro, přesněji 540 000 (17,6 milionu korun). A zadruhé bude muset být ochoten je za Venturi Fétish zaplatit.

Fétish je tím pravým autem pro ty nejexcentričtější povahy. Je dostatečně jedinečný, a nejen že "jinak" vypadá, on i jezdí na něco jiného než všichni ostatní.

U Venturi se totiž rozhodli zbořit mýtus, že elektromobil může pohánět jen něco malého, nevzhledného a vhodného nanejvýš k rozvážení novin, mléka a zeleniny po ucpaných ulicích měst.

Podle výrobce je Venturi Fétish první sériově (velikost série je ovšem "ve hvězdách") vyráběný elektrosporťák na světě. Výroba probíhá ručně a přesně podle přání a požadavků zákazníků. Důležité je, že má všechny homolagace a je tedy plně připraven do provozu.

Sportovní ambice tomuto 3887 mm dlouhému, 1884 mm širokému a 1200 mm vysokému roadsteru nechybí. To co se skrývá pod mordočernou karoserií totiž pochází ze světa čistokrevných formulí.

Má hliníkový rám a na něm připevněné agragáty. Karoserie je z uhlíkových vláken a deformační zóny jsou vyplněny hliníkovým materiálem se strukturou včelí plástve. Přední náprava má klasické schéma McPherson, zadní je pak víceprvková (multilink).

Kotoučové brzdy na obou kolech krotí vpředu osmnácti a vzadu devatenáctipalcová kola.

... jako mobil v kapse
Stejnou energii a stejnou technologii, jako má mobil ve vaší kapse, využívá fétish. Sto Li-ion článků s kapacitou 58 kWh je uložených do "T" ve střední části auta. Je tak zajištěno to správné rozložení vah. Auto se díky němu chová jako klasický sporťák s motorem uloženým před zadní nápravou (uprostřed-vzadu). Elektromotor disponující výkonem 180 kW a 220 Nm bude s 1100 kg lehkým sporťákem (350 připadá na baterie) pořádně cvičit.

Maximální rychlost bude zklamáním pro ty, kteří namísto svištění v zatáčkách raději pokořují rychlostní rekordy. Činí něco přes 170 km/h. Ovšem 4,5 sekundy postačující k zrychlení z 0 na stovku už přesvědčí každého že fétish není "pro slečinky".

Na "plnou" ujede fétish přes 350 kilometrů. Nabíjení 80 ampérovým proudem trvá 3,5 hodiny, zastrčíte-li kabel do zásuvky v obýváku, budou se baterie do plné formy dostávat 16,5 hodiny.

Jako hlavní odbytiště své "elektrické myši" Venturi vidí severoamerický a japonský trh. V Evropě bude nejlépe k sehnání v Paříži, Londýně a Monte Carlu.

O tom, jestli auto dostojí jménu a bude dávat svému majiteli elektrošoky se tisková zpráva nezmiňuje.

Autoři: ,




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.