Nešťastný děkan: Napište, jak to se spořičem benzinu bylo

Na trhu v Česku se nabízí několik druhů spořičů paliva u automobilů a jedním z nich je výrobek nazvaný Turbojet, jehož propagaci věnovala jedna brněnská firma značné úsilí v internetové síti.
Na trhu v Česku se nabízí několik druhů spořičů paliva u automobilů a jedním z nich je výrobek nazvaný Turbojet, jehož propagaci věnovala jedna brněnská firma značné úsilí v internetové síti. Motoristy mají přesvědčit vystavená osvědčení, certifikace, souhlasy ministerstva dopravy... A také potvrzení o testování ve vojenské akademii. V dokladu vydaném děkanem fakulty vojenskotechnické se doslova píše: "... spotřeba paliva poklesla o 10,4 procenta a subjektivně došlo ke zvýšení výkonu..." Vojáci byli vždy považováni za znalce motorů. I největší odpůrce technických zázraků tedy muselo dobrozdání zviklat: snad na tom turbojetu něco je... V záhlaví dokumentu je i přímé telefonické spojení právě na děkana fakulty plk. prof. ing. Jiřího Stodolu, DrSc., který MF DNES řekl: "Motor s turbojetem tady byl ve zkouškách sotva čtyřiadvacet hodin. Navíc to nebyl motor v autě, nýbrž zkušební agregát v laboratoři. Hned po zmíněném krátkém ozkoušení nám turbojet firma rychle odebrala a od té doby mi volalo víc než deset lidí, že za turbojet dali tisíce a že jim nefunguje. Ať mě třeba dají k soudu, ale napište, jak to bylo!"



Témata: Testování