Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Netradiční BMW 5 Gran Turismo: ani ryba, ani rak

  11:00aktualizováno  11:00
BMW před nedávnem překvapilo netradičním SUV X6, které v sobě spojuje prvky terénního automobilu a kupé. Další nezvyklou novinkou od bavorské automobilky je Gran Turismo, což je první model nové řady 5. Novinka v sobě podle výrobce spojuje limuzínu, vůz pro volný čas a tradiční velké rychlé kupé.

BMW 5 Gran Turismo | foto: BMW

Netradiční nové BMW patří do segmentu luxusních vozů, přesto má pět dveří. Výklopná záď je však řešena podobně jako u nové Škody Superb. Otevřít tak lze pouze malé zadní víko jako u sedanu nebo celou zadní stěnu včetně zadního okna. Praktické řešení pomáhá  pohodlnému nakládání zavazadel.

BMW 5 Gran Turismo

Variabilitu přináší i řešení interiéru. Zavazadlový prostor s objemem 440 litrů je totiž možné zvětšit posunutím zadních sedadel až na 590 litrů. Po jejich sklopení se do nového BMW vejde 1 700 litrů nákladu. Z netradiční konstrukce těží cestující na zadních sedadlech, kteří by si měli užívat místa jako v bavoráku sedmičkové řady. Nastavit lze i sklon zadních opěradel.

Řidič a přední spolujezdec mají také dostatek prostoru, sedí se ale o něco výše. Více než na sportovní zážitky tedy nové pětkové Gran Turismo hraje na komfortní notu. Palubní deska je vyvedena v zavedeném stylu bavorské automobilky. Na přání se dodává i head-up displej. Boční dveře mají elegantní bezrámovou konstrukci, v příplatkové výbavě najdeme rozměrné panoramatické skleněné střešní okno.

BMW 5 Gran Turismo

BMW 5 Gran Turismo svým designem vychází z konceptu představeného na ženevském autosalonu. Více o konceptu BMW 5 GT čtěte ZDE

Tradiční kruhy v předních svítilnách používají pro denní svícení světelné diody. I zadní svítilny využívají LED. Novinka s roztočenou vrtulí ve znaku je pořádný kus auta, rozměry novinky jsou 4 998 x 1 901 x 1 559 milimetru. Rozvoru 3 070 milimetrů znamená mnoho prostoru pro cestující. Hmotnost pětkového Gran Turisma se pohybuje okolo dvou tun v závislosti na provedení.

Nové netradiční BMW bude k dispozici se třemi motorizacemi. Ve všech případech se jedná o přeplňované motory. Benzinový základ tvoří model 535i Gran Turismo s řadovým šestiválcem o objemu 2 979 cm3, který je dopován dvěma turbodmychadly. Tento motor poskytuje maximální výkon 225 kW a točivý moment 400 Nm. To stačí na maximální rychlost 250 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na stovku za 6,3 sekundy. Kombinovaná spotřeba je 8,9 litru na 100 km.

BMW 5 Gran Turismo

Nejvyšší ligu hraje druhá zážehová jednotka u modelu 550i Gran Turismo. Jedná se o vidlicový osmiválec s objemem 4 395 cm3, který je opět přeplňován dvěma turbodmychadly. Maximální výkon dosahuje 300 kW a točivý moment 600 Nm je k dispozici v rozmezí 1 750 až 4 500 ot./min. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Vrcholné pětkové Gran Turismo vystřelí z nuly na stovku za 5,5 sekundy. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 11,2 l/100 km.

Prozatím bude k dispozici jediná vznětová pohonná jednotka u modelu 530d Gran Turismo. Jedná se o šestiválcový řadový turbodiesel s objemem 2 993 cm3. Tento motor nabízí maximální výkon 180 kW a maximum točivého momentu dosahuje 540 Nm. Nejvyšší rychlost je o 10 km/h nižší než u základní benzinové verze. Zrychlení z nuly na 100 km/h proběhne za 6,6 sekundy. Turbodiesel je určen šetrným řidičům, kombinovaná spotřeba je pouze 6,5 litru nafty na 100 km.

Všechny motorizace používají osmistupňovou automatickou převodovku. K dispozici jsou stabilizační systémy (DSC, ABS, CBC, DBC, ASC, EBD, DDC). Za příplatek může zájemce využít systém Adaptive Drive s omezováním náklonu karoserie v zatáčkách. Zadní náprava je standardně vzduchově odpružená. V základu je nové BMW 5 Gran Turismo vybaveno osmnáctipalcovými koly, pouze vrcholná verze 550i má devatenáctipalcová.

Výstavní premiéru bude nové BMW řady 5 Gran Turismo mít na frankfurtském autosalonu. Do prodeje se novinka spojující několik automobilových tříd dostane v říjnu.

V Německu se bude základní benzinový model 535i Gran Turismo prodávat za 55 700 eur (asi 1,5 milionu). Vrcholný model 550i Gran Turismo potom bude stát 75 300 eur (dva miliony korun). Vznětové provedení 530d Gran Turismo je nejlevnější, výrobce si za něj bude účtovat 55 200 eur.

Autoři:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Škoda Octavia 2.0 TDI 2006...
Škoda Octavia 2.0 TDI 2006...

r.v. 2006, naj. 124 377 km, diesel
151 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.