Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

New Large: velký Fiat na obzoru

  14:23aktualizováno  14:23
Takhle velký Fiat tu nebyl od druhé poloviny 80. let, kdy z turínské fabriky vyjížděly velké cromy. Prozatímní označení, používané ve vývojovém středisku fiatu, "New Large" dokonale popisuje velkorysé parametry chystané novinky.

Fiat, jako specialista na malé městské vozy, se chce vrátit do vod, které s odchodem cromy ze scény opustil, tvrdí italský motoristický magazín Quattroruote.

Velké auto italské automobilce v nabídce momentálně chybí. New Large bude dlouhý něco kolem 4,7 metru, prakticky tolik co má VW Passat. Velkorysý bude i rozvor - 2,8 metru.

New = anglicky nový
Large = anglicky objemný, prostorný, velký, široký

Ve srovnání s koncernovou tetou - Alfou Romeo 166, bude kratší přibližně o 20 centimetrů, v případě rozvoru bude mít ale navrch o 13 centimetrů.

I co do výšky bude velký fiat opravdu maxi. S jedním metrem a šedesáti centimetry se zařadí někam po bok francouzského Renaultu Scénic. Otázkou je, nebude-li obrovský fiat konkurovat zavedené multiple, která letos prodělala facelift.

Z vnějších rozměrů se dá usuzovat, že nabídka prostoru uvnitř bude vpravdě královská. Se sedadly půjde různě hýbat, vyndavat je, skládat, posunovat, sklápět... Míst ale nebude šest, jak se původně předpokládalo, ale pouze pět.

Quattroruote pokračuje: "Po mechanické stránce toho bude mít new large hodně společného s Opelem Signum. Stejná podvozková platforma, stejné nápravy (vpředu McPherson, vzadu multilink). Od Opelu budou "vypůjčené"i některé části karoserie."

Z motorů by se měl v maxifiatu objevit přeplňovaný benzinový dvoulitr 175 koní (128 kW), které najdeme u Opelů. Quattroruote mluví i o novém motoru 2,2 s přímým vstřikováním paliva se 155 koňmi výkonu (114 kW). Chybět by neměl ani naftový multijet o objemu 1,9 litru s výkonem 150 koní (110 kW). Lahůdkou pro závodivé Italy pak bude naftový 2,4 litrový multijet se 180 koňmi (132 kW).

O výbavách a dalších podrobnostech se prozatím nic neví. Quattroruote mluví o šesti airbazích a stabilizačním systému ESP "v základu".

Fiat New Large by měla továrna v jihoitalském Cassinu začít vyrábět v létě příštího roku.

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.