Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Víc než polovina Čechů jezdí do neautorizovaných servisů

  20:51aktualizováno  20:51
Víc než polovina tuzemských motoristů dává přednost neautorizovaným servisům. Servis Češi navštěvují dvakrát ročně, nejčastěji kvůli výměně pneumatik či oleje nebo na pravidelnou prohlídku. Vyplývá to z průzkumu Stem/Mark pro servisní síť Q-Service.
Průměrná útrata v autoservisu je 2750 korun.

Průměrná útrata v autoservisu je 2750 korun. | foto: Premio

Lidé si přitom ze tří čtvrtin servis vybírají podle vlastní zkušenosti, pro 40 procent je na prvním místě kvalita služeb, 29 procent dá na doporučení a 24 procent se rozhoduje podle ceny. Kolem 53 procent lidí v posledních pěti letech svůj servis nezměnilo.

Neautorizované servisy navštěvují nejčastěji lidé ve věkové skupině mezi 30 a 44 lety. Do autorizovaných servisů jezdí 46 procent žen a 33 procent mužů.

Celkem 53 procent dotázaných jezdí do autoservisu dvakrát do roka, jednou ročně jezdí do servisu 15 procent a méně často pak 12 procent dotázaných. Zhruba devět procent motoristů jezdí do servisu jednou za dva měsíce nebo častěji a osm procent naopak nejezdí do servisu nikdy.

Kolem 54 procent jezdí do servisu měnit pneumatiky, 45 procent respondentů odpovědělo, že důvodem návštěvy je výměna oleje, 41 procent dále uvedlo pravidelnou servisní prohlídku a 29 procent dotázaných jezdí do servisu nejčastěji kvůli měření emisí a zajištění technické kontroly (STK).

"Tyto výsledky nejsou příliš překvapivé, u všech čtyřech nejčastějších odpovědí se jedná o úkony, které je třeba na automobilu provádět vždy znovu v určitém časovém období. Přezutí pneumatik dvakrát ročně, výměna oleje a servisní prohlídka jednou ročně a měření emisí a STK jednou za čtyři roky u nového automobilu, respektive jednou za dva roky v ostatních případech," uvedl manažer Q-Service Otakar Dvořák.

Nejčastější věkovou kategorií jsou vozy ve stáří 11 až 15 let a šest až deset let, které tvoří vždy kolem třetiny aut, se kterými do servisů jezdí. S novými vozy jezdí do opraven nejčastěji majitelé vozů značky Renault, u nichž je celkový věkový průměr auta osm let. Naopak nejstaršími návštěvníky servisu jsou vozy značky Ford a Opel, u nichž je věkový průměr aut 12 let.

Průměrná útrata v autoservisu je 2 750 korun. Mírně nad průměrem jsou muži s útratou 2 996 korun, naopak ženy utratí průměrně 2 455 korun. Průměrná útrata v neznačkovém servisu je 2 372 korun, což je o 1 010 Kč méně, než je průměr v autorizované provozovně.

Autoři: ,




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.