Audi TT Clubsport Quattro | foto: Audi

Nic pro slečinky: Audi TT Clubsport Quattro nemá ani okna

  • 42
Žádné sloupky, žádná střecha, žádné sklo narušující kontakt z okolím, to je clubsport. Z tohoto audi ale sedmikrásky trhat nebudete. Není to nic pro slečinky, TT pro puristy má tři sta koní.

Naštvaný výraz a žádné kompromisy, podobné věci slýcháme od automobilky z Ingolstadtu spíše ve vyjádřeních směřujících ke kvalitě a lovu na zákazníky. Protentokrát se ale konstruktéři Audi rozvášnili a vytvořili něco pro opravdové puristy. Škoda, že prozatím jen jako koncept.

TTčko už není jen módním doplňkem šatníku metrosexuála nebo milenky pana ředitele. Audi právě před chvílí ukázalo světu obrázky té extrémnější tváře svého sportovního modelu.

Připadá vám TT Roadster příliš jemný a uhlazený? Odhoďte kromě střechy i okna, vyhrabejte ze šuplíku motorkářské brýle po (pra)dědečkovi, na hlavu natáhněte koženou kuklu a hurá na okruh. Clubsport Quattro je o něčem jiném než o čechrání vlasů větrem, který se převaluje mezi Saint Tropez a Cannes.

TT Clubsport Quattro concept je snad první audi, které si agresivní obří mřížku chladiče zasahující až k asfaltu bezezbytku zaslouží a sedne mu.

Pod kapotou dovádí dvoulitrový přeplňovaný přímovstřikový čtyřválec 2,0 TFSI. Všechna čtyři kola roztáčí tři stovky koní, což je o 35 koní víc, než má doposud nejsilnější TFSI dvoulitr v Audi S3. O přenos neznámého kroutícího momentu (S3 má 320 newtoonmetrů) se stará dvouspojková automatická převodovka, u VW a Škody jí říkají DSG, u Audi S-Tronic.

Kromě dravých doplňků se i hodně upravovalo, nabobtnaly lemy blatníků, musela se pod ně vejít kola 265/30 R20 posazená od sebe o osm centimetrů dál než u normálního Audi TT.

To, že tohle TTčko mívalo okna, připomíná pouze úzký proužek skla. Hlavy posádky chrání jen kovové oblouky za jejich hlavami. Nemá žádné kliky dveří, vše je ovládáno na dálku. Do dálky září oranžové brzdiče, zahryzávající se do keramických kotoučů, ve stejné barvě jsou vyvedeny i doplňky interiéru.

Audi mívají čtyři kruhy svého znaku obvykle na mřížce chladiče, u clubsportu je to jinak, posunuly se výš, až na kapotu.

Nekompromisní TT odkazuje na své rychlostně zaměřené produkční příbuzné. Stejně jako RS4 ma oválné koncovky výfuku a stejně jako S8 se zahalilo do šedého lakování Daytona Grey.

Posádku drží v sedadlech čtyřbodové pásy, tvarování řadicí páky se inspirovalo novým supersportem R8.

Audi TT Clubsport Quattro Audi TT Clubsport Quattro Audi TT Clubsport Quattro



Audi TT Clubsport Quattro Audi TT Clubsport Quattro Audi TT Clubsport Quattro



Audi TT Clubsport Quattro Audi TT Clubsport Quattro Audi TT Clubsport Quattro



Audi TT Clubsport Quattro Audi TT Clubsport Quattro Audi TT Clubsport Quattro



Audi TT Clubsport Quattro Audi TT Clubsport Quattro Audi TT Clubsport Quattro