Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nikdy nejezdi rychleji, než létá tvůj strážný anděl, říká harleyář

  15:13aktualizováno  15:13
Originálního hesla se drží Tomáš Slimáček, milovník strojů legendární značky Harley-Davidson. Vystudovaný inženýr ekonomie si za své první povolání vybral práci topiče v hranické Jednotě. A dál v socialistické šedi snil o cestování po světě. Sen se mu splnil v roce 1987.

Tehdy začal pracovat jako ekonom pro Československou námořní plavbu. Na lodích objel velký kus světa. "Z této práce jsem v roce 1993 odešel do služeb Ministerstva zahraničních věcí, pro které jsem pracoval asi patnáct let. Byl jsem
na misích v Jakartě, Miláně, Sydney nebo Montrealu," počítá Slimáček, který měl už jako mladý kluk rád motorky.

Svobodou dýchající Harley-Davidson ale byl v komunistickém Československu nedostupný. "Tato značka je symbolem nezávislosti, volnosti. A tady se tehdy člověk ani nemohl svobodně rozhodnout, že bude nosit dlouhé vlasy."

Sraz motorkářů značky Harley-Davidson, které uzavřelo letošní motocyklovou

Začal proto jako většina jeho vrstevníků na pionýru. Později přesedlal na silnější stroje. Z vášně pro jízdu na těch rychlých sportovních jej v jednatřiceti letech  vyléčila nehoda. "V roce 1993 jsem v Hranicích vletěl do řeky Bečvy. Se svou kawasaki jsem se trefil vedle mostu a letěl asi padesát metrů vzduchem. Kupodivu se mi nic nestalo, ale od té doby jsem už na takové motorce neseděl," vzpomíná Slimáček.

Dnes si chce jízdu hlavně užít. "Harley je svoboda, pohoda. I samotná cesta je zážitek," popisuje Slimáček. Pořídit si tuto motorku ale není nejlevnější. Na první si našetřil až v roce 2003. "Později jsem ji prodal. Zůstal mi harley, který jsem si koupil v roce 2008. Byla to tehdy láska na první pohled," usmívá se při vzpomínce
na okamžik, kdy svůj bílý harley uviděl na internetových stránkách kamaráda z Floridy.

Sraz motorkářů značky Harley-Davidson, které uzavřelo letošní motocyklovou

Sraz motorkářů značky Harley-Davidson, který uzavřel letošní motocyklovou sezonu, se uskutečnil na trase z Teplic nad Bečvou do Hranic, se zastávkou na hradě Helfštýně na Přerovsku. Na snímku hlavní organizátor Tomáš Slimáček

"Je to i otázka věku. Kolem čtyřicítky, padesátky, kdy už máte za sebou průšvihy na bakelitových motorkách, dovedete krásu téhle jízdy ocenit. Kdo to cítí v srdci, žije tím, nemá tuhle motorku proto, aby se ukázal před ostatními," popisuje
Slimáček.

Lásku k motorkám předává i synům

K lásce k těmto strojům se snaží přivést své tři syny. Cestování na klasickém chopperu má ráda i jeho žena. "I když strach je u spolujezdce na motorce větší než u řidiče. Úplně se někdy bojím za ty mladé kočky, co sedí za dvacetiletými kluky na rychlých motorkách. Jedeme třeba osmdesátkou a oni kolem nás profrčí dvoustovkou," míní Slimáček. Jedním dechem ovšem dodává, že motorkářský svět by byl bez dívek daleko smutnější. Navíc hodně si jich dnes pořizuje vlastní motocykly.

"Je velmi sexy, když holka jede na motorce. A mnohdy řídí lépe než někteří chlapi," upozorňuje Slimáček. Je rád i za soudržnost spojující příznivce harleyů. V klubech této značky jich je ve světě kolem milionu.

Harley-Davidson a legendární silnice Route 66. Dvě americké legendy, které
Harley-Davidson nemá jen klasické modely hýřící chromem. V nabídce nechybí

V tuzemsku odhaduje jejich počet na pět až devět stovek. "Patříme k sobě svým postojem k životu. Pomůžeme si," podotýká Slimáček. Co mu naopak vadí, je bezohlednost panující na tuzemských silnicích. S takovou sobeckostí řady šoférů
se prý při svých cestách v cizině nesetkal. "Třeba americké kamiony jsou
obrovské, ale objíždí vás na metry a ještě zatroubí na pozdrav. Tady? Kamion vás zavře a ještě to osolí. Proto je lepší jezdit ve skupině. Sám jste na silnici taková moucha, kterou něco sfoukne," říká Slimáček.





Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.