Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan 350Z: zopakuje sporťák historii?

  9:35aktualizováno  9:35
Ještě dnes naposled si fanoušci silných motorů mohou prohlédnout vůz Nissan 350Z, který koncem roku obohatí český automobilový trh. Japonský sporťák je k vidění na brněnském výstavišti v rámci právě končícího Autosalonu Brno 2003. Návštěvníci jej naleznou - jak jinak - v pavilónu Z.
Nissan 350Z čelně

Nissan 350Z čelně - Přechůdcem 350Z je světově nejprodávanější sportovní kupé sedmdesátých let: Datsun 240Z. | foto: iDNES.cz

Nissan 350Z se již prodává na americkém a japonském trhu a to tak úspěšně, že výrobní kapacity nestačí poptávce. Výsledkem je nucený posun začátku evropských prodejů, které začnou až ke konci letošního roku. Například v USA se 350Z drží na špici žebříčku nejprodávanějších sportovních vozů, za prvních osm měsíců od uvedení na trh si nový automobil koupilo na 23.000 zákazníků.

Celá karoserie je kromě hliníkové kapoty vyrobena z oceli. Již na první pohled vůz zaujme dlouhou kapotou, velkým rozvorem a krátkými převisy vpředu i vzadu. Oproti americké verzi byl Nissan 350Z, s ohledem na vyšší průměrné rychlosti a náročnější podmínky, pro Evropu mírně upraven.

Mezi hlavní změny patří větší chladič, zvláštní chlazení zadního diferenciálu a přepracované kanálky pod podlahou, které vedou chladící vzduch právě k diferenciálu. Automobil je vybaven aerodynamickým kitem, jehož solučástí jsou přední spoiler, zadní spoiler a zadní difuzér, díky čemuž nedochází ani při vysokých rychlostech k nežádoucímu nadnášení vozu.

Sportovně je pojat i interiér automobilu. Trojici kruhových přístrojů před řidičem dominuje uprostřed umístěný otáčkoměr, kterému dělájí společnost rychloměr a kombinovaný přístroj palivoměru a teploměru chladící kapaliny.

Za povšimnutí stojí chytře řešené umístění těchto přístrojů. Jsou totiž upevněny na sloupku řízení a tak se při seřizování polohy pohybují spolu s volantem, díky čemuž nedojde nikdy k jejich částečnému zakrytí. Ve středu palubní desky jsou tři menší přstroje, natočené směrem k řidiči, které ukazují stav napětí, tlak oleje a ujeté kilometry.

Nízko usazená anatomicky tvarovaná sedačka řidiče se vyznačuje výborným bočním vedením a doslova vybízí ke sportovní jízdě, zatímco sedadlo spolujezdce je spíše komfortní (měkčí a má širší opěradlo).

Japonský sporťák má šestiválcový motor o objemu 3,5 litru, a výkonu 206 kW (280 k) při 6200 ot/min., umístěný vpředu za přední nápravou (kvůli optimálnímu rozložení hmotnosti), přičemž poháněna jsou zadní kola. Agregát dosahuje maximálního točivého momentu 363 Nm při 4800 ot/min.

Přenos síly od motoru k zadnímu diferenciálu zprostředkovává šestistupňová manuální převodovka a lehký hnací hřídel z uhlíkových vláken. Hmotnost automobilu je rozložena mezi přední a zadní nápravu v poměru 53:47.

Výkonu pohonné jednotky odpovídá podvozek i brzdová soustava. Nezávislé zavěšení všech kol multi-link a kotoučové brzdy Brembo se zlatě lakovanými třmeny na všech kolech zaručují spolu s ABS a ESP dobrou ovladatelnost vozu.

Šestipaprsková osmnáctipalcová kola z lehké slitiny jsou obutá do pneumatik Bridgestone RE040, vpředu o rozměru 225/45R a vzadu 245/45R. Pro opravdové nadšence jsou připravena příplatková kovaná kola RAYS z lehké slitiny, jejichž použitím se ušetří poctivé čtyři kilogramy hmnotnosti v každém rohu karoserie.

Mezi standardní výbavu Nissanu 350Z patří například ESP, osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, brzdy Brembo, xenonové světlomety, palubní počítač, samočinná klimatizace, audiosystém o výkonu 160 W nebo čelní, boční a okenní airbagy. Z příplatkové výbavy jmenujme například tempomat, audiosystém BOSE o výkonu 240 W, matalický lak, kůží čalouněná sedadla nebo oranžový interiér Alezan (sedačky, volant, hlavice řadicí páky a ruční brzdy).

Zájemci o Nissan 350Z budou moci vybírat ze šesti barev a tří druhů čalounění. Prodej nového sporťáku začne nejspíš v listopadu tohoto roku, avšak ceny zatím výrobce nezveřejnil.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.