Nissan Dunehawk - SUV nebo MPV?

Ozdobou frankfurtského stánku japonské automobilky by měla být studie automobilu stojícího na pomezí sportovního "teréňáku" a velkoprostorového vozu. Spojení robustnosti a kvalitních (i když možná trochu specifických) jízdních vlastností off-roadu - které Nissan bezesporu "umí" a prostornosti MPVčka není vůbec špatný nápad.

Dá se předpokládat, že dunehawk není pouhým designérským cvičením, nýbrž jakousi "ochutnávkou" toho, jak bude zanedlouho vypadat nové SUVčko od Nissanu.

Otázkou je, obohatí-li už tak obsáhlou nabídku automobilky - trojblok tvořený robustním tankem (pyšnícím se dnez už legendárním jménem) Patrol, o něco menším Terranem a lehkým X-Trailem, který už tak uspokojí valnou většinu zájemců o tuto spacifickou kategorii vozů, nebo někoho z výše jmenovaných nahradí.

Na podrobné informace si musíme počkat až na počátek září do Frankfurtu. Už dnes ale víme, že dunehawk nabídne v interiéru pohodlné cestování sedmi cestujícím, druhá a třestí řada sedadel pak bude sklopná.

Nastupující trend co největšího množství prosklených ploch zachytili i u Nissanu - dunehawk tak dostal dvě velkoplošná střešní okna. Novinkou by měl být systém ovládání klimatizace, rádia apod., který bude sdružený do jednoho multifunkčního ovladače ne nepodobného iDrivu, známému z posledních BMW.

Zapomenuto nebylo ani na off-roadového ducha vozu. Druhá generace Nissanova All Mode 4x4 systému, poprvé využitého u modelu X-Trail by z dunehawku měla udělat kvalitní off/on road vhodný jak ke svižné a zároveň bezpečné jízdě po silnici, tak k řádění v terénu.