Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan Forum: motor nemá, mikrovlnku ano

aktualizováno 
Autobusovité rodinné MPV si vysnili designéři Nissanu a dali mu jméno Forum. Má splňovat všechno, co rodina potřebuje na rodinné výletničení v šesti.

Nissan Forum | foto: Nissan

Velkoprostorová auta umí Renault, terénní zase Nissan. Dobře jim spojení "klape", prozatím v hlavně v oblasti motorů. Nissan teď Renaultu pomáhá s vývojem SUVčka Koleos.

Designérům japonské značky se zase zalíbil největší renault. Espace je pojmem už třiadvacet let, patří k průkopníkům kategorie MPV. Nissan se tak rozhodl postavit "svého" espace a pojmenovat ho Forum. 

Zvenčí vypadá Forum jako futuristický autobus, nejzajímavější je ale pohled dovnitř. Nastupuje se posuvnými dveřmi, nepřekáží středový sloupek. Dveře otevírá patentovaný systém, neposouvají se totiž v klasické kolejnici, ale na jakémsi rameni.

Sedadla se dají všelijak otáčet a posouvat, samozřejmě s pomocí elektromotorků.

Konstruktéři z kalifornského designcentra La Jolla zapracovali hlavně na systému vnitřní komunikace jménem Play Catch, kterým Nissan představil před nedávnem koncept Round Box. Systém obstarává komunikaci mezi posádkou a autem. Pomáhají v tom kamery a mikrofony rozmístěné po celém autě.

Rodina cestuje ve třech řadách. Když si chtějí zadní řady popovídat, otočí prostřední sedadla

Řidič má o všem přehled díky displeji na přístrojovce, na který si může promítnout to, co vidí kamery namířené dozadu. Cestující spolu mohou komunikovat s pomocí interkomu. Nechybí hromada LCD televizí, velmi neobvyklým prvkem výbavy je mikrovlnná trouba.

Nissan ve foru také představuje svůj Around View Monitor (AVM), systém usnadňující parkování. VÍCE ZDE

Forum je autosalonovou hračkou designérů se vším všudy, při všem tom hraní si s kamerami a sedadly zapomněli na motor. Automobilka však ujišťuje, že pokud by měl mít tento rodinný koncept pokračovatele v sériové produkci, rozjížděl by ho úsporný a ekologicky šetrný turbodiesel.

Takto ho budou muset na lednový autosalon do Detroitu dotlačit ručně.

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.