Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bratislavu překvapila evropská premiéra Nissanu GT-R

  19:20aktualizováno  19:20
Letošní ročník bratislavského autosalonu, který na výstavišti Incheba potrvá do neděle, přilákal dohromady více než 40 značek. A tentokrát tu proběhly dokonce dvě evropské premiéry.

Poprvé v Evropě je právě na autosalonu ve slovenské metropoli podle jeho pořadatelů vystaven supersport Nissan GT-R, který měl v občerstvené podobě minulý měsíc světovou premiéru v New Yorku. „ Hlavními změnami nového GT-R je nový design interiéru a exteriéru, zásadní vylepšení jízdního výkonu a nové funkce,“ uvádí automobilka. O tom, že nové provedení GT-R do Bratislavy dorazí, se rozhodlo jen čtyři dny před zahájením autosalonu.

Nejvýznamnější změny, kterými model prošel od uvedení v roce 2007, spočívají v nově tvarované přídi. Na předku se měnily panely karoserie. Nová zesílená kapota zajišťuje lepší stabilitu při jízdě ve vysokých rychlostech a nově navržená hrana předního spoileru a přední nárazníky s lištami pod světlomety vytvářejí vepředu silný přítlak.

Nissan GT-R modelového roku 2017
Nissan GT-R modelového roku 2017
Nissan GT-R modelového roku 2017

Fotogalerie

Boční prahy byly rozšířeny, aby se zajistilo lepší obtékání vzduchu. Ze stejného důvodu také lehce přemodelovali záď. Výsledkem je snížení aerodynamického odporu. Vývojáři ovšem zároveň zachovali stejně silný přítlak jako u předchozího provedení, což mu zajišťuje stabilitu ve vysokých rychlostech.

Auto má po úpravách pevnější karoserii a přepracované zavěšení kol, nové kované ráfky mají průměr dvacet palců. Nové GT-R však má být pohodlnější.

Celá palubní deska i ovládací panel a rozložení středové konzoly bylo optimalizováno a zjednodušeno. „Díky integrované navigaci a ovládání audia se snížil počet přepínačů z 27 u předchozího modelu na pouhých 11 u modelu 2017,“ uvádí Nissan.

Na novém volantu je instalováno řazení pádly, které umožňuje řadit i během zatáčení, aniž by řidič musel sundat ruce z volantu. „Pádla i ovladače ventilace jsou na dotyk příjemnější a při sepnutí či změně polohy vydávají hezčí zvuk,“ slibuje japonská automobilka.

Pod kapotou pracuje vidlicový šestiválec 3,8 litru se dvěma turbodmychadly, který dosahuje výkonu 565 k (570 k) a točivého momentu 633 Nm. S motorem spolupracuje šestistupňová dvouspojková převodovka, která má mít plynulejší řazení a vydávat menší hluk.

Prodloužený Hyundai Santa-Fe

Také druhá evropská premiéra v Bratislavě je faceliftované provedení známého modelu. Hyundai Grand Santa Fe dostal obnovený design a nové prvky výbavy. Největší a nejluxusnější SUV korejské značky dostává nový kamerový systém pro parkování, automatické ovládání dálkových světel nebo funkci automatického brzdění s rozpoznáváním chodců. Nový je také multimediální systém, doplněný o přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB.

Hyundai Grand Santa Fe
Hyundai Grand Santa Fe

Hyundai Grand Santa Fe se v Evropě prodává s jediným motorem, 2,2litrovým čtyřválcovým turbodieselem o výkonu 147 kW (200 k) a 440 Nm spřaženým s šestistupňovým měničovým automatem, který přenáší sílu na obě nápravy.

Slovensko roste

Na ploše 40 000 metrů čtverečních je poprvé na Slovensku vystaveno dohromady 71 vozů různých značek včetně modelu Superb SportLine od Škody. Rozsahem jde o největší výstavu svého druhu v Bratislavě za poslední roky.

Trh s novými vozy na Slovensku roste nepřetržitě od loňského listopadu. V prvním letošním čtvrtletí prodej nových osobních vozidel v zemi stoupl meziročně o pětinu na více než 20 tisíc automobilů.

Slovensko je v přepočtu na obyvatele největším výrobcem osobních aut na světě, ale jen zlomek produkce slovenských závodů automobilek Volkswagen, Kia Motors a PSA Peugeot-Citroën zůstává na místním trhu. Odvětví automobilového průmyslu posílí svou pozici ve slovenské ekonomice po dokončení připravované továrny britské automobilky Jaguar Land Rover.

Autoři: ,




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.