Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan Leaf nepřehlédnete, září fosforeskujícím lakem

aktualizováno 
Auto, které celé svítí, je snem tunerů. Nissan Leaf není zrovna autem vzbuzující vášně milovníků aut, jeden z nejznámějších elektromobilů světa teď bude ale nepřehlédnutelný nejen díky svému ulítlému tvarování. Leaf je totiž prvním produkčním autem se svítícím lakem.

Japonský elektromobil dostává do nabídky laků fluorescentní lakování pojmenované Starpath. Funguje podobně jako třeba čísla na náramkových hodinkách, kterými jsme kdysi frajeřili ve zhasnutém průchodu před spolužáky. Lak se „nabíjí“ slunečním svitem (ultrafialové záření) a pak dokáže ve tmě svítit až deset hodin. Lak je vynálezem Hamishe Scotta, který materiál jménem STARPATH vyvinul.

Nissan Leaf s fosforeskujícím lakem

Podobné řešení už používají tuningové firmy, ty ovšem většinou používají samolepící fólie, nebo zářivé laky. Leaf bude první produkční auto, které dostane do běžné nabídky, s lakem „nabíjeným“ UV zářením.

Nissan si ho nechal vyrobit na zakázku. Obsahuje výhradně přírodní materiály a jeho složení je přísně tajné. Součástí složení je velmi vzácný přírodní produkt hlinitan strontnatý. Je to pevná látka bez zápachu, která je chemicky i biologicky inertní.

Podle Nissanu bude speciální lak fungovat aspoň 25 let, kterých se dnešní auta sotva dožijí.

FOTOGALERIE

Nissan Leaf se svítícím lakem

Nissan Leaf s fosforeskujícím lakem
Nissan Leaf s fosforeskujícím lakem
Nissan Leaf s fosforeskujícím lakem
Nissan Leaf s fosforeskujícím lakem


Témata: Elektromobil, Nissan


Nejčtenější

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.