Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan Leaf nepřehlédnete, září fosforeskujícím lakem

aktualizováno 
Auto, které celé svítí, je snem tunerů. Nissan Leaf není zrovna autem vzbuzující vášně milovníků aut, jeden z nejznámějších elektromobilů světa teď bude ale nepřehlédnutelný nejen díky svému ulítlému tvarování. Leaf je totiž prvním produkčním autem se svítícím lakem.

Japonský elektromobil dostává do nabídky laků fluorescentní lakování pojmenované Starpath. Funguje podobně jako třeba čísla na náramkových hodinkách, kterými jsme kdysi frajeřili ve zhasnutém průchodu před spolužáky. Lak se „nabíjí“ slunečním svitem (ultrafialové záření) a pak dokáže ve tmě svítit až deset hodin. Lak je vynálezem Hamishe Scotta, který materiál jménem STARPATH vyvinul.

Nissan Leaf s fosforeskujícím lakem

Podobné řešení už používají tuningové firmy, ty ovšem většinou používají samolepící fólie, nebo zářivé laky. Leaf bude první produkční auto, které dostane do běžné nabídky, s lakem „nabíjeným“ UV zářením.

Nissan si ho nechal vyrobit na zakázku. Obsahuje výhradně přírodní materiály a jeho složení je přísně tajné. Součástí složení je velmi vzácný přírodní produkt hlinitan strontnatý. Je to pevná látka bez zápachu, která je chemicky i biologicky inertní.

Podle Nissanu bude speciální lak fungovat aspoň 25 let, kterých se dnešní auta sotva dožijí.

FOTOGALERIE

Nissan Leaf se svítícím lakem

Nissan Leaf s fosforeskujícím lakem
Nissan Leaf s fosforeskujícím lakem
Nissan Leaf s fosforeskujícím lakem
Nissan Leaf s fosforeskujícím lakem


Témata: Elektromobil, Nissan


Nejčtenější

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Sbarro Mojave
Autofotka týdne: Hvězdou ženevského autosalonu je hot-rod budoucnosti

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Nejšílenější kreace vozí na autosalon do Ženevy, který právě v neděli 19. března končí, tradičně Franco Sbarro. V expozici slavného designéra, který dnes...  celý článek

Porsche Panamera Sport Turismo
Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.  celý článek

Renault Master L2H2 2.3dCi...
Renault Master L2H2 2.3dCi...

r.v. 2015, naj. 4 391 km, diesel, 1. majitel
549 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.