Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan kontroluje ozáření aut, která vyváží z Japonska

  11:11aktualizováno  11:11
Havárie v elektrárně Fukušima na severovýchodě Japonska vystrašila také automobilky. Nissan kontroluje úroveň radiace u všech aut, která posílá na export. S měřením začal týden po zemětřesení.

"Začali jsme s kontrolami úrovně radiace 18. března, abychom zabránili nepodloženým spekulacím o kontaminaci. Věříme, že tím uklidníme naše zákazníky," říká Sumiyuki Shimizu, mluvčí Nissanu.

Z každé dodávky na loď vyberou pracovníci Nissanu náhodně deset aut, u kterých změří radiaci. Automobilka posílá auta do zámoří ze tří přístavů. V páteční dodávce se na jednu loď nalodilo 530 aut.

"Od doby, co jsme s měřením začali, jsme nezjistili žádnou neobvyklou úroveň radiace," uklidňuje Hiroaki Tsushima z oddělení logistiky japonské automobilky.

Nissan LEAF

V Japonsku vyrábí Nissan třeba elektromobil Leaf. Z fabriky v městě Oppama je to do Fukušimy asi 300 kilometrů.

"Měříme úroveň radiace na obou předních kolech a volantu," popisuje Hideo Mori, který měří "ozáření" aut.

Zkontrolovaná auta, u kterých hladina radiace nepřesáhne povolené 0.2 milisieverty, dostanou do pravého spodního rohu čelního skla samolepku "Radiation Check OK".

Ozáření kontroluje také Renault

Kontrolovat úroveň radioaktivity u součástek z Japonska se rozhodl také francouzský Renault, který tvoří s Nissanem alianci.

Rozhodnutí je pravděpodobně reakcí na zjištění radiace u ojetin z Japonska, které teď zadržují ve vladivostockém přístavu.

Kontroly bude Renault provádět ve dvou logistických centrech ve Francii, do kterých přicházejí díly z Japonska, odkud se dále distribuují do výrobních závodů.

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.