Nissan kontroluje ozáření aut, která vyváží z Japonska

  • 2
Havárie v elektrárně Fukušima na severovýchodě Japonska vystrašila také automobilky. Nissan kontroluje úroveň radiace u všech aut, která posílá na export. S měřením začal týden po zemětřesení.

"Začali jsme s kontrolami úrovně radiace 18. března, abychom zabránili nepodloženým spekulacím o kontaminaci. Věříme, že tím uklidníme naše zákazníky," říká Sumiyuki Shimizu, mluvčí Nissanu.

Z každé dodávky na loď vyberou pracovníci Nissanu náhodně deset aut, u kterých změří radiaci. Automobilka posílá auta do zámoří ze tří přístavů. V páteční dodávce se na jednu loď nalodilo 530 aut.

"Od doby, co jsme s měřením začali, jsme nezjistili žádnou neobvyklou úroveň radiace," uklidňuje Hiroaki Tsushima z oddělení logistiky japonské automobilky.

Nissan LEAF

V Japonsku vyrábí Nissan třeba elektromobil Leaf. Z fabriky v městě Oppama je to do Fukušimy asi 300 kilometrů.

"Měříme úroveň radiace na obou předních kolech a volantu," popisuje Hideo Mori, který měří "ozáření" aut.

Zkontrolovaná auta, u kterých hladina radiace nepřesáhne povolené 0.2 milisieverty, dostanou do pravého spodního rohu čelního skla samolepku "Radiation Check OK".

Ozáření kontroluje také Renault

Kontrolovat úroveň radioaktivity u součástek z Japonska se rozhodl také francouzský Renault, který tvoří s Nissanem alianci.

Rozhodnutí je pravděpodobně reakcí na zjištění radiace u ojetin z Japonska, které teď zadržují ve vladivostockém přístavu.

Kontroly bude Renault provádět ve dvou logistických centrech ve Francii, do kterých přicházejí díly z Japonska, odkud se dále distribuují do výrobních závodů.


Elektromobil