Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První jízda: Micra už není malá a dostala reproduktor do hlavové opěrky

aktualizováno 
Pátá generace Nissanu Micra změnila v podstatě všechno, co mohla – především design a rozměry. Navíc nabídne prémiovou hudební aparaturu. V Česku se začne prodávat až v dubnu, ale my jsme ji projeli už nyní.

Nissan Micra | foto: Nissan

Nissan inovuje slovník, micra už neznamená malý. Jeho slavný malý model, se kterým před pětadvaceti lety udělal díru do světa, v novém vydání měří čtyři metry.

Auto s výraznou tváří moderních nissanů je klasický hatchback kategorie malých čtyřmetrových aut. Oproti o velký kus kratšímu předchůdci, který byl typickým městským vozem na pomezí kategorií nejmenších a malých aut, novinka především hodně vyrostla a už se o ní rozhodně nedá hovořit jako o miniautě.

Nissan Micra

Na délku se zvětšila o 17,4 centimetru a s 3 999 mm přerostla i největšího domácího konkurenta, Škodu Fabia (3 992 mm). Je i širší a nižší než dřív. I díky tomu, jak narostla, nahradí v nabídce Nissanu i model Note.

Světoběžnice

Tohle jméno je pojem. Před pětadvaceti lety to bylo jedno z prvních aut z Asie, které Evropa přijala za své a dokonce ho zvolila autem roku (v roce 1993). Poprvé v historii tak byl Evropským autem roku vůz z Asie.

Zajímavý je také její životopis. První, hodně hranatá generace představená v roce 1982, se vyráběla v Japonsku. Druhá - nejslavnější ze všech, vydržela ve výrobě 11 let (1992-2003, v jižní Asii dokonce do roku 2007), tu stavěli v britském Sunderlandu a také v Japonsku.

Stejně tak třetí - velmi odvážně tvarovanou - generaci, vyráběnou do roku 2010. Čtvrtá generace modelu dostala hodně nevýrazný zakulacený vzhled a byla autem doslova pro celý svět. Auta pro Evropu se vyráběla v Indii, produkce ale běžela taky v Japonsku, Thajsku, Číně, Mexiku a Indonésii.

Novou pátou generaci Micry bude Nissan vyrábět ve fabrice Renaultu ve Francii.

Už to nemá být auto pro ženy, což naznačuje především design. Pryč jsou minulé zakulacené tvary, teď karoserii vévodí ostré linie. Otázkou samozřejmě je, jestli to výrobce nepřehnal, protože ztratit původní zákazníky a přitom neoslovit nové je velmi snadné. Vzhled jde ještě dále vylepšit různými barevnými doplňky karoserie na střeše, kapotě či boku vozu, a to pomocí polepů, na které se vztahuje tříletá záruka stejně jako na celé auto.

Podobně personalizovat se dá také interiér - sedák, loketní opěrku ve dveřích, kolenní opěrku a část přístrojového panelu můžete mít v barvě odpovídající jedné ze tří hlavních laků Micry – modré, oranžové nebo červené.

Řidič za volantem snadno najde tu správnou pozici – výrobce tvrdí, že nastavení sedadla ladil ve vývojovém týmu jak zaměstnanec vysoký 203 centimetrů, tak jeho kolegyně o výšce pouze 152 cm. Ale na zadních sedadlech už není místa na rozdávání a trochu překvapivě tu mají pasažéři k dispozici pouze manuální stahování oken. O 35 litrů se mezigeneračně zvětšil i zavazadlový prostor, a to na rovných 300 litrů.

Vrcholem výbavy je ovšem audiosystém BOSE Personal. Ten slibuje vykouzlit s pouhou šesticí reproduktorů hudební zážitek prémiové kvality. Vychutnat si ho má především řidič, protože jeho sedadlo je vždycky obsazeno. Dva z oněch šesti reproduktorů jsou proto umístěny v opěrce jeho hlavy. Řidič má díky nim dojem prostorového zvuku, aniž si přesně uvědomí, odkud přesně vychází. Systém navíc umožňuje širokou míru individuálního nastavení. Další reproduktory jsou pak umístěny v předních dveřích a A sloupcích karoserie.

Nissan Micra
Nissan Micra

Široká je také nabídka bezpečnostních asistenčních systémů. V Micře můžete mít systém sledování jízdního pruhu, nouzového brzdění, rozpoznávání dopravních značek, automatického přepínání dálkových světel, panoramatický kamerový parkovací systém a systém sledování mrtvého úhlu.

Může se hodit

Navštivte Automodul.cz a vybírejte z nabídky vozů značky Nissan a dalších.

Přestože se Micra vyrábí v rámci jedné aliance s Renaultem ve francouzském výrobním závodě ve Flins společně s modelem Clio, zástupci Nissanu zdůrazňují, že obě auta nemají s výjimkou motorů technicky nic společného.

Mají především zcela jinou podvozkovou platformu. Nissan použil pro Micru svoji vlastní V-platformu. Vpředu jsou vzpěry McPherson se stabilizátorem, vzadu tuhá torzní příčka. Jízdní vlastnosti jsou i při dynamické jízdě velmi jisté, pomáhá tomu i systém, který v zatáčkách automaticky přibrzďuje vnitřní kolo a auto se kolem něj ochotněji stáčí.

Na nerovnostech je znát trochu tvrdší nastavení podvozku, i když díky dalšímu systému inteligentní regulace jízdy auto zmírňuje kývání vpřed/vzad zejména při přejíždění vyšší terénní nerovnosti, například přes zpomalovací práh.

Nissan Micra

Motory budou zprvu jen tři: dva benzinové tříválce (1.0 54 kW a turbomotor 0.9 66 kW) a jeden naftový čtyřválec (1.5 dCi 66 kW), přičemž oba 66kilowattové agregáty sdílí Micra s Renaultem Clio. Testovali jsme především litrový tříválec, který je velmi dobře odhlučněný, řekl bych, že lépe než v Cliu. V nízkých otáčkách moc síly nemá, je potřeba ho trochu víc vytáčet, čímž ale logicky stoupá spotřeba. Místo papírové 4,6 l/100 km jsme překonávali spíše šestilitrovou hranici.

Fotogalerie

Výrobce slibuje do roku 2018 rozšíření nabídky pohonných jednotek, stejně jako možnost zvolit jinou než pětistupňovou manuální převodovku. Jaká to bude, prý ještě není úplně jasné, rozhodovat se nejspíš bude mezi automatickou dvouspojkovou EDC od Renaultu, kterou používá Clio, nebo CVT převodovkou Xtronic od Nissanu.

O úspěchu či neúspěchu Micry bude hodně rozhodovat také cena, která zatím není známa. Micru ale čeká velmi těžký boj, protože konkurence je velká. Po Citroënu C3 a Fordu Fiesta se letos ještě představí třeba nové generace modelů Kia Rio nebo Volkswagen Polo.

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.