Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan Murano má lak, který se sám opraví

aktualizováno 
Nissan Murano už nevypadá jako výsadkový speciál mimozemšťanů, je elegantnější a chce posádku hlavně hýčkat. Pod kapotou opět řádí benzinový šestiválec. A pořád se mu nejvíc líbí na silnici. Specialitou murana je jedinečný "samoopravovací" lak.

Nissan Murano | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Na kopcích ve francouzsko-švýcarském pohraničí jsme na pozvání automobilky Nissan prověřili druhou generaci luxusního SUV jménem Murano.

Kosmičan má pokračování
První generace murana, která v roce 2003 dorazila na americký trh, byla po stránce designu doslova revolucí. Do segmentu vozů SUV, které v té době dominovaly hranaté a drsně působící terénní modely, přinesla styl a nadčasovou eleganci.

Nissan Murano

Nová generace podle očekávání v trendu svého předchůdce pokračuje. Karoserie si ponechala základní siluetu a proporce, nijak zásadně se nezměnily ani vnější rozměry vozu. Příď je o něco vyšší a o poznání dynamičtější, kapota motoru plynuleji navazuje na čelní okno, maska chladiče dostala bohatě chromovaná žebra ve tvaru vějíře a výraznější logo automobilky.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých automobilů značky Nissan www.automodul.cz

Zadní partie jsou oproti předchůdci uhlazenější. Velmi originální vertikální světlomety nahradily v druhé generaci sdružené svítilny konvenčních tvarů i umístění. Nejmenší změny se udály na bocích vozu. Masivní sloupek ve tvaru trojúhelníku zdědilo nové "murano" prakticky beze změn, modifikací prošly především lemy blatníků.

Zajímavostí je nový typ laku, který murano jako první evropský model automobilky Nissan obléká. Scratch Shield Paint je transparentní nátěr na bázi vysoce pružné pryskyřice, který je nejen odolnější vůči škrábancům, ale navíc má schopnost za pomoci tepla ze slunečního záření škrábance zacelit a vrátit laku původní vzhled.

Od sportu ke komfortu
Vnitřní prostor nového murana prošel podstatně výraznějšími změnami, po stránce velikosti je ale srovnatelný s předchůdcem. Sportovně střižený, strohý, ale originální interiér předchůdce vzal za své, novinka se orientuje především eleganci a luxus. Tomu odpovídá nejen vzhled přístrojové desky, středového tunelu a výplní dveří, ale i jakost použitých materiálů, mimořádná kvalita řemeslného zpracování  a vysoká úroveň standardní výbavy.

Nissan Murano

Interiér murana poskytuje solidní cestovní komfort i dobrý výhled všem pěti pasažérům. Přední sedačky jsou nadstandardně široké, mají však poměrně krátké sedáky a nevýrazné boční vedení.

Zadní asymetricky dělená sedadla, trpící podobnými neduhy, jsou navíc díky koženému čalounění poměrně kluzká a při ostřejší jízdě neudrží těla pasažérů na jejich místě. Ideální pozice za volantem se díky širokému rozsahu nastavení volantu i sedadla hledá poměrně snadno.

Pracoviště řidiče působí zpočátku trochu přetechnizovaně, ovládací prvky jsou ale rozděleny do logických skupin, takže po chvíli užívání nečiní orientace ve změti tlačítek výraznější problémy.

Zavazadlový prostor o objemu 402 litrů pobere to nejnutnější, v případě potřeby lze přepravní kapacitu zvětšit až na 838 litrů sklopením druhé řady sedadel. Přeměna z pětimístného na dvoumístný interiér je navíc velmi sofistikovaná. Dělená sedadla se sklápí pouhým zatažením pák po stranách zavazadlového prostoru, zpět do původní polohy se vrátí s pomocí elektromotorů, stačí jen zmáčknout tlačítko.

Sólo pro benzin
Druhá generace modelu Murano je opět poháněna vidlicovým benzinovým šestiválcem o objemu 3,5 litru. Modifikací pohonné jednotky bylo dosaženo zvýšení výkonu z 234 na 256 koní, maximální točivý moment narostl z 318 na 334 Nm.

Nissan Murano

Přenos hnací síly probíhá výhradně skrze bezestupňovou převodovku CVT a systém pohonu All Mode 4 x 4 na všechna čtyři kola. V běžném jízdním režimu je většina točivého momentu přenášena na kola přední nápravy, v případě nutnosti ale systém umožňuje přenášet až 50 % na zadní osu. Trvalý pohon všech kol lze aktivovat i ručně tlačítkem umístěným na středovém panelu.

Dynamické vlastnosti jsou s ohledem na danou kategorii velmi solidní, víc než osmnáct metráků těžké  murano zrychlí z klidu na sto kilometrů za 8,5 sekundy, ručička jeho rychloměru se zastaví až u číslice 210 km/h.

Převodovka CVT řadí velmi hladce a plynule, při podřazovaní má však poměrně dlouhé reakce, subjektivně vlažnější je i nástup atmosferického šestiválce. Na jedničku je naopak odhlučnění kabiny od motorového prostoru a ostatních vnějších vlivů.

Hladce po silnici, do terénu s respektem
Podobně jako interiér, i jízdní vlastnosti se změnily od sportovního zaměření směrem k luxusu. Orientaci na starší a pohodlnější klientelu koneckonců potvrzuje i automobilka. Podvozek dostal komfortnější nastavení, které s přehledem absorbuje většinu nerovností, ovšem za cenu většího naklánění v zatáčkách.

Řízení je díky velkému účinku posilovače velmi lehké, odfiltrována je však i většina informací mezi silnicí a rukama řidiče. Chuť, s jakou se do zatáček vrhala první generace, novinka nesdílí. Ovládání vozu je velmi snadné, reakce na řidičovy pokyny jsou ale pomalejší. Trakční schopnosti vozu mimo zpevněné cesty jsou velmi dobré, limitujícím faktorem pro průchodnost terénem je ale stejně jako u předchůdce nízko uložené výfukové potrubí.

Tvář ďábla, chování anděla
Druhá generace neztratila nic z kosmického vzhledu předchůdce. Pod sportovně střiženou skořápkou se už ale neukrývá tak zábavný automobil jako dříve.

Nissan Murano

Nové murano si zachovalo tvář po stránce velikosti, hmotnosti a dynamiky. Zcela nová je však filozofie modelu, prim zde hraje luxus, kultivovanost a cestovní komfort. Tomu je přizpůsobeno nejen vybavení a zpracování interiéru, ale i jízdní vlastnosti a ovládání vozu.

Cena nového murana nebyla pro český trh prozatím stanovena. Podle předběžných zpráv by měla být asi o 10 % nižší než u předchůdce, který se prodával za 1,4 milionu.

Nissan Murano v číslech
motor 3,5 V6 zážehový atmosferický
objem (ccm) 3498
max. výkon (kW/k) 188/256
max. krouticí moment (Nm) 334
převodovka automatická bezestupňová CVT
pneumatiky 235/65 R18
délka x šířka x výška x rozvor x světlá výška (mm) 4 834 x 1 880 x 1 730 x 2 825 x 180
objem kufru/nádrže (l) 402 - 838/82
spotřeba město/mimo město/kombinovaná (l/100 km) 14,9/8,6/10,9
zrychlení 0-100 km/h (s) 8,5*
max. rychlost (km/h) 210*
hmotnost pohotovostní/celková (kg) 1 860*/2 380
* neoficiální údaje

Kompletní výbava ve standardu
Murano bude na našem trhu  dostupné jen ve dvou úrovních výbavy, Tekna a Tekna pack. Standardní výbava modelu Tekna zahrnuje mimo jiné audiosystém Bose s 11 reproduktory, satelitní navigační systém s barevným LCD monitorem, rozhraní bluetooth, systém bezklíčového startování, elektrické otevírání pátých dveří, elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, zadní a boční parkovací kameru, duální klimatizaci, kožené čalounění, dvojité střešní okno atd.

Verze Tekna pack obsahuje navíc elektricky nastavitelný volant, inteligentní klíč s pamětí pro nastavení volantu, sedadla a zrcátek, prvky střešních lyžin v provedení broušený chrom a vyhřívaná zadní sedadla. Příplatková výbava se prakticky omezuje jen na metalický lak, alarm a DVD systém s obrazovkou zabudovanou do střechy.





Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.