Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan představuje nové murano. Opět je hodně futuristické

  15:49aktualizováno  15:49
Už první Murano, střední SUV od Nissanu, vzbudilo ve své době hodně rozporuplné reakce. To nové nebude v tomto směru jiné. Dramatické křivky se nesou celou karoserií auta. Pod kapotou zůstává šestiválec, což ukazuje, že hlavní odbytiště bude na severoamerickém trhu.

Nissan Murano | foto: Nissan

První murano se objevilo v roce 2002. Nejprve se prodávalo jen v USA, ale jeho na tu dobu velmi progresivní tvary učarovaly i zákazníkům v Evropě, a tak se auto stalo oblíbeným artiklem nezávislých dovozců. Později Nissan nabídl model i v Evropě, kde je v prodeji jeho aktuální druhá generace z roku 2007. Je i v nabídce českého Nissanu, a to včetně na Evropu neobvyklého 3,5litrového šestiválce.

Fotogalerie

Původní murano bylo na svou dobu jiné. Dynamické, sportovní, okázalé a docela futuristické. Části publika se jeho tvary velmi líbily, jiným připadalo příliš výstřední a možná i příliš americké. V každém případě to bylo auto výrazné a i prodejně úspěšné. Rozhodně to nebyla "tuctovka". Druhá generace sice přinesla novou platformu, ale tvar karoserie se výrazněji nezměnil. V podstatě výrobce upravil přední a zadní partie auta.

Dnes už jsou na tehdejší dobu výrazné tvary původního murana notně obroušené, přesto stále vypadá k světu. Na dvanáct let staré auto rozhodně nevypadá.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a nissany se vám líbí? Vyberte si ze široké nabídky vozů této značky na Automodul.cz.

Jestliže druhá generace murana znamenala jen menší designovou změnu, nyní představená třetí generace je úplně někde jinde. Tedy skoro, jakési základní linie původních dvou generací najdeme i zde. Ale vše ostatní je jinak. Celou karoserií se nesou výrazné křivky, vybouleniny, prolisy a další linky. Novinka vychází z konceptu Resonance.

Nissan Murano

Přední část je stylizovaná do jakési zploštělé špičky. Maska chladiče je v kontextu auta ještě poměrně konvenční, přední světla jsou výrazně protažená směrem vzhůru. Kapota motorového prostoru je poměrně úzká, naopak blatníky jsou opticky velmi široké, nahoře zasahují hluboko ke středu auta. Podobně zvýrazněné jsou i zadní blatníky.

Z původního murana si novinka zachovala linii oken, které za C sloupkem výrazně ubíhá vzhůru k pátým dveřím. Jenže linie je opticky zlomená zpět dolů ke koncovým svítilnám. Okno v pátých dveřích pak z boku jakoby vytváří klín v bocích karoserie, čímž výrobce umně zamaskoval zadní sloupek. Do toho všeho ještě designéři zakomponovali výrazný spoiler nad zadním oknem.

Nissan Murano

Ani zadní partie auta nepřináší klid. Zadní světla se lámou podle spodní linky bočních oken a vytváří jakýsi bumerang. Na obrázcích vypadá vše divoce, uvidíme, jak výrazné křivky zapůsobí na vlastní oči.

S ohledem na zahájení prodeje v USA nepřekvapí, že zatím je známý jen jeden motor. Je to známý 3,5litrový šestiválec s výkonem 194 kW, který pohání i současné provedení. V základu budou poháněna jen přední kola, za pohon všech kol se bude připlácet. Převodovka zůstává bezstupňová CVT. Výrobce slibuje, že novinka zhubla 68 kilogramů, takže se snížila i spotřeba.

Interiér je luxusní a rozhodně oproti karoserii docela konvenční. Dominuje mu velký multimediální displej na středovém tunelu, střídmý počet ovládacích prvků a na prvních fotografiích krémové čalounění. Ve výbavě bude několik zajímavých bezpečnostních prvků. Auto dokáže upozornit na překážku na silnici, má systém hlídání slepých úhlů a automatické brzdění.

Autor:


Témata: Nissan


Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Škoda Octavia Scout s novou tváří
Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu...  celý článek

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Renault Espace 1.6dCi-118KW INITIALE...
Renault Espace 1.6dCi-118KW INITIALE...

r.v. 2016, naj. 29 698 km, diesel, 1. majitel
859 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.