Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan představuje nové murano. Opět je hodně futuristické

  15:49aktualizováno  15:49
Už první Murano, střední SUV od Nissanu, vzbudilo ve své době hodně rozporuplné reakce. To nové nebude v tomto směru jiné. Dramatické křivky se nesou celou karoserií auta. Pod kapotou zůstává šestiválec, což ukazuje, že hlavní odbytiště bude na severoamerickém trhu.

Nissan Murano | foto: Nissan

První murano se objevilo v roce 2002. Nejprve se prodávalo jen v USA, ale jeho na tu dobu velmi progresivní tvary učarovaly i zákazníkům v Evropě, a tak se auto stalo oblíbeným artiklem nezávislých dovozců. Později Nissan nabídl model i v Evropě, kde je v prodeji jeho aktuální druhá generace z roku 2007. Je i v nabídce českého Nissanu, a to včetně na Evropu neobvyklého 3,5litrového šestiválce.

Fotogalerie

Původní murano bylo na svou dobu jiné. Dynamické, sportovní, okázalé a docela futuristické. Části publika se jeho tvary velmi líbily, jiným připadalo příliš výstřední a možná i příliš americké. V každém případě to bylo auto výrazné a i prodejně úspěšné. Rozhodně to nebyla "tuctovka". Druhá generace sice přinesla novou platformu, ale tvar karoserie se výrazněji nezměnil. V podstatě výrobce upravil přední a zadní partie auta.

Dnes už jsou na tehdejší dobu výrazné tvary původního murana notně obroušené, přesto stále vypadá k světu. Na dvanáct let staré auto rozhodně nevypadá.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a nissany se vám líbí? Vyberte si ze široké nabídky vozů této značky na Automodul.cz.

Jestliže druhá generace murana znamenala jen menší designovou změnu, nyní představená třetí generace je úplně někde jinde. Tedy skoro, jakési základní linie původních dvou generací najdeme i zde. Ale vše ostatní je jinak. Celou karoserií se nesou výrazné křivky, vybouleniny, prolisy a další linky. Novinka vychází z konceptu Resonance.

Nissan Murano

Přední část je stylizovaná do jakési zploštělé špičky. Maska chladiče je v kontextu auta ještě poměrně konvenční, přední světla jsou výrazně protažená směrem vzhůru. Kapota motorového prostoru je poměrně úzká, naopak blatníky jsou opticky velmi široké, nahoře zasahují hluboko ke středu auta. Podobně zvýrazněné jsou i zadní blatníky.

Z původního murana si novinka zachovala linii oken, které za C sloupkem výrazně ubíhá vzhůru k pátým dveřím. Jenže linie je opticky zlomená zpět dolů ke koncovým svítilnám. Okno v pátých dveřích pak z boku jakoby vytváří klín v bocích karoserie, čímž výrobce umně zamaskoval zadní sloupek. Do toho všeho ještě designéři zakomponovali výrazný spoiler nad zadním oknem.

Nissan Murano

Ani zadní partie auta nepřináší klid. Zadní světla se lámou podle spodní linky bočních oken a vytváří jakýsi bumerang. Na obrázcích vypadá vše divoce, uvidíme, jak výrazné křivky zapůsobí na vlastní oči.

S ohledem na zahájení prodeje v USA nepřekvapí, že zatím je známý jen jeden motor. Je to známý 3,5litrový šestiválec s výkonem 194 kW, který pohání i současné provedení. V základu budou poháněna jen přední kola, za pohon všech kol se bude připlácet. Převodovka zůstává bezstupňová CVT. Výrobce slibuje, že novinka zhubla 68 kilogramů, takže se snížila i spotřeba.

Interiér je luxusní a rozhodně oproti karoserii docela konvenční. Dominuje mu velký multimediální displej na středovém tunelu, střídmý počet ovládacích prvků a na prvních fotografiích krémové čalounění. Ve výbavě bude několik zajímavých bezpečnostních prvků. Auto dokáže upozornit na překážku na silnici, má systém hlídání slepých úhlů a automatické brzdění.

Autor:


Témata: Nissan


Nejčtenější

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Citroën Berlingo 1,6i 66kW...
Citroën Berlingo 1,6i 66kW...

r.v. 2008, naj. 93 029 km, benzín
154 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.